youtube

sâmbătă, 28 martie 2020

Bolnavi unanim - de Adrian Păunescu


Și ce-ar fi dacă,
într-o zi blestemată
ne-am îmbolnăvi cu toții
deodată?
Și medici, și pacienți,
și părinți, și copii?

Ce-ar fi, ce-ar fi
dacă, brusc,
ne-am îmbolnăvi,
dacă n-ar avea
cine pe cine să mai trateze,
bandaje și paranteze?

Ce-ar fi dacă,
în urma dreptului legitim
de a ne îmbolnăvi,
chiar ne-am trezi,
că ne-am îmbolnăvit
și n-avem cui ne adresa,
n-avem pe cine chema?

Ce-ar fi dacă,
într-o zi blestemata
Ne-am îmbolnăvi
cu toții
deodată?

Miroase-a carantină peste veac,
Bolnavii sunt chemați să se supună,
la încercarea ultima, comună,
sa li se spună: 
nu mai aveți leac!

Adrian Păunescu

Cel mai renumit poet al secolului trecut, dar și publicist şi om politic, Adrian Păunescu (20 iulie 1943 – 5 noiembrie 2010) a scris 300.000 de versuri, a publicat 53 de volume de poezii, între anii 1965-2010, multe volume cu peste 500 de pagini. Totodată a organizat 1.615 de spectacole în cadrul Cenaclului „Flacăra” (1973-1985), care a adunat în plină „epocă de aur”, cca 6.280.000 de spectatori (mişcarea a fost interzisă din cauza unor incidente soldate cu şase morţi pe stadionul din Ploieşti).
Poezia de mi sus este o premoniție pentru zilele acestea cu CoronaVirus...

2 comentarii: