youtube

miercuri, 4 martie 2020

Toflea - de la “de neatins” la Rug Aprins! - de Nicolae.Geantă



Se spune că visul europenilor este să ajungă măcar odată la Turnul Eiffel. Iar al pocăiților este să calce cel puțin odată la biserica Rugul Aprins din Toflea. Un fenomen măreț în lumea penticostalismului contemporan. Al creștinismului de azi. Și mai ales al etniei rrome din România. Da, nu e nimic exagerat. Dumnezeu a reușit să aprindă Rugul din Toflea. Puternic. Apoi să-l extindă! La fel...

Prima dată am ajuns la Toflea acum 10 ani. La o nuntă. Apoi am ajuns cu Vladimir Pustan. In cadrul celui mai mare turneu Ciresarii organizat pentru etnia rromă din România. Apoi am ajuns singur, sau am (a)dus diferiți prieteni. În rânduri nenumărate. Am participat cu toflenii la turnee de misiune prin România, la conferințe, la evanghelizi în biserici, în tabără pentru tineret, am fost între ei la închinare în diaspora. Tot la Toflea am oficiat și cel mai mare botez noutestamentar din cariera mea pastorală (de până azi): 120 de persoane. În două ore...


Am găsit între tofleni o mare deschidere. O largă prietenie! Căci toflenii iubesc pe Hristos dar iubesc și oamenii. Au luat un virus special de la Golgota. Și un puternic super-glue. Spun asta pentru ca îi cunosc. Nu din biserică numai. Nu de pe scene doar. Ci din casele lor. De la agapele lor. Din mărturiile lor. Dintre puzzle-ul lor. Căci Toflea e o bucățică din mine... Sau eu din ei!

Am găsit între tofleni tineri cu mult potențial. Băieți care citesc literatură creștină de calitate, care vorbesc fluent engleza, care au Biblia in inimă și în cap! Bărbați care au început să predice cu influență. Tocmai de a eea toflenii, după ce s-a instruit pe la diverse scoli au deschis în Brașov propria școală biblică! Cu profesori de renume. DinRomânia sau din America. Cât despre cântăreți... Țoți am auzit de ei. Au reîmprospătat muzica! Și prin ea s-a readus în biserici bucuria la extaz. Cine cunoaște victoriile lui Isus nu poate sta în strană ca o legumă. Ce m-a surprins în mod plăcut este apetitul și cunoștințele femeilor toflene vis a vis de Scriptură! Asta înseamnă schimbarea produsă de Isus.

Am găsit între tofleni oameni care dau cu mână largă. Așa au reușit ei să construiască un... templu. Așa au numit noua biserică de 4000 de locuri din sat. Așa au demarat o cantină socială pentru săraci. Doamne ajută-i! Lucrarea socială trebuie extinsă!

Am găsit în Toflea o mare familie. Construită din mii de familii. Toate în jurul Scripturii, în jurul lui Isus. Diferența între ei și alte biserici de rromi a făcut-o unitatea. În ciuda faptului că diavolul dă găuri cu burghiu zi de zi, Biserica din Toflea a rămas închegată. Trebuie să rămână închegată. În ciuda faptului că a roit! 11 biserici în România. Și încă pe-atâtea în diaspora! O adevărată expansiune!

Zilele acestea scriu un studiu despre rromii din România. Sute de ani au fost stigmatizați, discriminați. “Atiganus”. Adică “de neatins”. Așa i-au numit grecii. Mereu pe margine! Periferici. Nefolositori... Asta au făcut oamenii când era vorba de rromii. Asta au trăit sute de ani și toflenii. Dar Isus Hristos... A făcut din “de neatins” un “rug aprins”! Căci oricine se apropie de El va deveni ca El!

De peste două decenii Hristos ne-a arătat în România că și rromii pot glorifica pe Dumnezeu! Toflea e doar un exemplu. Un bun exemplu. Azi peste 4000 de tofleni fac parte din armata lui Isus. Au deveni “incendiatori” de suflete! Căci orice rug aprins de Dumnezeu nu e destinat să se mistuie. Ci să aprindă și pe alții!

Râmâneți în Hristos tofleni! Rămâneți în Rug. În Rugul Aprins. În ciuda faptului că pompierii stau cu gălețile pregătite să le arunce pe voi!

Nicolae.Geantă

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu