youtube

duminică, 29 martie 2020

Scrisoarea lui Martin Luther în perioada de ciuma, 1527

Un text dintr-o scrisoare trimisa de Martin Luther unui coleg pastor in timpul ciumei din 1527. Înțelepte cuvinte si atunci, și acum la 500 de ani distanță. (Luther’s Works, Volume 43 pg.132 the letter „Whether one may flee from a Deadly Plague” written to Rev. Dr. John Hess):

„Mai întâi, voi cere lui Dumnezeu să fie îndurător și să ne protejeze. Apoi, voi purifica prin afumare, voi împărți medicamente și le voi lua și eu. Voi evita persoanele și locurile în care prezența mea nu este necesară, ca să nu fiu infectat și să nu cresc riscul de a-i infecta pe alții pentru că aș cauza boala și moartea lor ca rezultat al neglijenței mele. Dacă Domnul vrea să mă ia, cu siguranță mă va găsi, însă eu trebuie să fac ceea ce este de așteptat din partea mea, având grijă să nu fiu eu responsabil nici de propria mea moarte și nici de a altora. Dacă aproapele meu are nevoie de mine nu îl voi evita nici pe el, nici casa lui, ci voi merge acolo. Credința care îl onorează pe Domnul nu este nesăbuită și nu îl ispitește pe Dumnezeu.”

Martin Luther

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu