youtube

vineri, 20 decembrie 2019

Examenele iubirii - de Vladimir Pustan


M-a întrebat o tânără săptămâna trecută care sunt testele pe care iubirea trebuie să le treacă pentru a şti că e iubire adevărată sau surogat. Care e diferenţa, cine face diferenţa şi cum putem avea certitudini într-o lume plină de incertitudini.

​Jertfirea ar fi unul dintre lucrurile indispensabile. O iubire care nu aşteaptă, care vrea totul fără să dea nimic, o iubire egocentrică e semn rău ca şi o cucuvea pe casă.
​Apoi vine maleabilitatea. Dragostea acoperă zice Biblia, nu schimbă. Acoperă în dragoste greşelile, scăpările, a şti să laşi de la tine, să treci cu vederea lucruri neesenţiale. Pocăinţa nu-i unul dintre acestea.

​Cum te comporţi în despărţire temporară ? Când el trebuie să plece 6 luni în Spania. Minulescu spunea în „Corigent la limba română” că dragostea se măsoară după durata absenţei şi lungimea despărţirii. Ştii să aştepţi ?
​Ce valori sanctifică iubirea voastră ? Cele trecătoare sau cele perene ? Dumnezeu e pe primul loc ? Dacă nu este El nu-ţi fă iluzii că nici tu nu eşti. Este el. Un om ce nu pune pe Dumnezeu pe primul loc se pune pe sine nu pe altul.


​Dragostea nu stă în vorbe, auzim mereu. Nu crede asta. Are nevoie de cuvinte frumoase, de gesturi tandre (nu pipăieli), are nevoie să surprindă.

​Dragostea stă în fapte. În a te lăsa pe tine dând cu bucurie celuilalt.
​Aveam la facultate un student îndrăgostit lulea de o studentă. Frumoşi şi deştepţi. La un examen lui i-am dat nota 7 iar ei nota 8. A venit el la mine şi mi-a zis: „Prietena mea are numai note de 10 nu-i strica te rog media”. L-am întrebat dacă o iubeşte. „Grozav” mi-a zis, „Iau de la tine două puncte şi-ţi dau 5, le pun la ea şi-i dau 10”. „Nu este altă cale ?” „Nu”. A murit şi a înviat de câteva ori în noaptea aceea. Dimineaţa cu ochii nedormiţi mi-a zis stins „Accept”. Apoi s-au căsătorit..

Vladimir_Pustan
facebook

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu