youtube

luni, 30 noiembrie 2020

Cine s-a rugat să se pocăiască Saul din Tars? – de Nicolae Geantă

 Vă imaginați ce groază răspândea Saul din Tars printre creștini? Acest erudit, șoarece de bibliotecă umplut de veninul religiozității. Un evreu ultra-tradiționalist care avea patalama la piept și aresta pe orice păcătos se ruga lui Hristos. Un prigonitor care privea de la câțiva metri distanță, zâmbind mulțumit, cum pietrele acopereau trupul lui Ștefan, ale martirilor. Un distrugător de biserici, de creștini, de Hristos…

M-am întrebat: „Oare cine se ruga pentru Saul din Tars?” Nu ca Hristos să-l oprească, ci să-l mântuiască. Să-l transforme într-unul de-ai lui. Nu știm dacă Petru se ruga pentru el. Poate se gândea cum poate un pescar să convertească un rector? Nu știm dacă Ioan se ruga pentru Saul. Mai ales că era unul dintre „fiii tunetului”. Știm că Anania nu se ruga deloc pentru convertirea „vrăjmașului” lui Isus. „Doamne, am auzit că face multe rele sfinților Tăi!”, a zis ucenicul din Damasc (FA 9:13-14). Parcă avea mentalitatea lui Iona. Cum să ierți pe cei ce ucid râzând pe ai noștri? Pe ai Tăi?”. Nu știm dacă cineva a strigat la Hristos ca să-l zdruncine în (ne)credința lui pe Saul. Dar știm că Ștefan, martirul care a fost ucis la ordinul și sub supravegherea lui Saul, a închis ochii cu rugăciunea pe buze: „nu-i ține în seamă păcatul acesta!”

Nu știu cine a strigat la Hristos pentru Saul din Tars. Dar știu că Fiul lui Dumnezeu i-a ieșit înainte. Și mai știm că de atunci Saul a devenit Pavel. Din lup s-a transformat în miel. Din demon în înger…

Vă imaginați dacă azi ar fi printre noi un Saul din Tars că ne-am ruga pentru el ca Dumnezeu să-l mântuiască? Eu nu prea îndrăznesc să cred. Nu vedeți că atunci când cineva dintre „ai noștrii” nu gândește „ca noi” i-am deschide mai degrabă poarta hăului?

În vara asta, un profesor mai bătrân m-a întrebat de ce un X are un dinte ascuțit împotriva mea. Și eu i-am spus motivul. „Dar dv vă rugați pentru mântuirea sufletului său, domnu’ Geantă?” Și am intrat în pământ de rușine... (Dar de câteva luni mă rog în fiecare seară pentru acel împotrivitor! Și nu e singurul pentru care fac asta!).

Nu știm cine s-a rugat pentru Saul din Tars să se convertească. Dar știm că Dumnezeu i-a spus lui Anania când se temea să-l vindece pe prigonitorul său: „Du-te, căci el este un vas pe care l-am ales...” (FA 9:15)

Rugați-vă pentru prigonitorii voștri! Nu numai ca Dumnezeu să-i oprească. Nici să-i distrugă. Ci să-i mântuiască. Să-i facă la fel ca pe voi! Rugați-vă pentru împotrivitori. Nu știm noi ce Paveli ascunde Dumnezeu în ei!

Tu ai un „Saul”? Și ce faci pentru el?

Nicolae.Geantă


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu