youtube

marți, 21 ianuarie 2020

Dumnezeu este verb - de Nicolae.Geantă

M-a trezit în dimineața asta (cam devreme) o voce: “Spune-le că Dumnezeu este verb!” Atât.

Dacă întreb oamenii pe stradă ce este Dumnezeu ei ne spun că un Nume! Dacă întreb teologii ne spun că un Nume cu caracter denotativ. Care caracterizează o persoană. Dacă întreb scriitorii s-ar putea să-mi spună că un titlu, un rang. Pentru ei ”nume” e substantiv. (Și asta nu o spun doar lingviștii). Prin urmare Nicu Geantă e un bărbat, regina Maria a fost femeie, Mariott este un hotel, Wolskvagen o mașină, câine un patruped...

Mi-am amintit că Moise când a întrebat în pustiul Sinaiului pe Dumnezeu care îi este Numele, Domnul a răspuns: “Eu sunt Cel ce sunt”. (Exod 3:14). Iahve. Iehova. “Eu sunt” se traduce “Eu exist”. “Sunt real”!

“Eu sunt” este verb! Dumnezeu este verb. E acțiune.
Dragoste. 
Milă.
Iertare.
Răbdare.
Fericire.
Vindecare.
Protecție.
Putere.
Mântuire.
Și alte un milion de verbe înseamnă Dumnezeu!

Nu există nicio persoană sa scape din raza lui Dumnezeu de acțiune! Nimeni nu poate să treacă mai departe decât Dumnezeu poate fi! Avertisment: nici un om nu poate ieși de sub dragostea lui Dumnezeu! Dar nici de Judecată Sa nu va scăpa nimeni!

Dumnezeu nu e doar simplu verb. Dumnezeu există... Trăiește în veci!

Sfântul Ieronim ne sfătuia prin scrierile sale un lucru fundamental: “Fiți ca Dumnezeu”. Trăiți ca El. Dacă nu...

Nicolae.Geantă

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu