youtube

vineri, 29 decembrie 2017

Cât ai dat Regelui? – de Nicolae Geantă

sursa foto AICI
Un cerșetor zgribulit era într-o piață așteptând să-i pice ceva într-o farfurie. Și deodată s-a făcut zarvă mare. ”Ce este?”, înterbă săracul. ”Trece Regele!”. ”Atunci voi fi bogat!”. Și când se apropie convoiul începe să se agite cu farfuria goală. Regele vine direct la el și îl întreabă: ”Ce-mi dai?”. Șocat, cerșetorul băgă mâna în buzunar și îi dădu regelui un bob de orez. Apoi alaiul plecă mai departe. A doua zi, regele a trimis un valet cu un ban de aur la cerșetor. ”Darul regelui”. Trist, cerșetorula murmurat în barbă: ”Vai, ticălosul de mine! De ce nu i-am dat toate boabele de orez?!”.

Nu știu cât ați reușit să dați lui Dumnezeu în 2017, dar mă gândeam în dimineața asta că Îl desfătăm doar cu boabe de orez. Un bob de orez din timpul nostru. Un bob de orez din veniturile familiei. Un bob de orez din inteligență. Un bob de orez din închinare! Un bob de orez de credință. Apoi așteptăm de la El un sac de galbeni!


Uneori, ca cerșetorul de mai sus, ne dăruim bobul de orez ca să-L impresionăm pe Dumnezeu! Dar închinarea se face ca să-I mulțumim! Alteori, păstrăm secrete față de Dumnezeu. Dar cine păstrează secrete păstrează și distanță!

Cerșetorul din poveste a acționat fără înțelepciune. Înțelepciunea este arta renunțărilor! Tu nu renunța doar la un bob de orez! 

PS: În dimineața din Ajunul Crăciunului am așteptat copiii cu colindul. A venit un singur grup: patru copii săraci. Cei mai săraci. Ei n-au știut să cânte bine. Eu am lăcrimat. Hristos e vestit numai de săraci? De cei mai săraci... Și ceilalți? Nu au avut timp. Nici boabe de orez... În seara de Crăciun în majoritatea bisericilor din Prahova nu s-a mai făcut program! Știu doar că a fost la noi, la o biserică din Ploiești și la alta din Brazi! 


Nicolae.Geantă

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu