youtube

miercuri, 7 mai 2014

Jurnal de Orăștie

Vineri 2 mai, la 10 trecute fix, ne-am întâlnit la Câmpina. 8 fete și 8 băieți. Plus Nicolae Geantă și Viorel Oprișan. Alias Picky. Atâți membrii are grupul "Frații de la Boldești". 18! Și ar mai putea avea! Tinerii au vârste între 15 și 23 de ani. Toți sunt frați sau verișori! Trei fete (Larisa, Mona și Alisa) sunt studente la medicină. Samuel e student la mecatronică. Învață să construiască roboți industriali. Claudiu e student petrolist. La foraj. Raluca, cea mai în vărstă din grup, e deja învâțătoare. La copiii de români. Anca e un organist consacrat. N-a făcut Conservatorul dar cântă ca un absolvent premiant. La 10 ani cânta cu un acordeon mai mare decât ea. Acum are o orgă PSR cam defectă. O "falcă de măgar" - cu care câștigă orice ureche care-o ascultă. E și învățător de școală duminicală! Ceilalți sunt liceeni. Unii dau bacul și din toamnă vor fi studenți! Să mai zică cineva că țiganii nu sunt deștepți! Fratele Picky are o emisiune pentru rromi la Radio SOS Ploiești. De 10 ani, neîntrerupt, două ore în fiecare joi.

Cca 400 km am făcut. Greu. Aron, unul dintre băieții șoferi are permis de curând. Nici pe autostradă nu se grăbește. La Orăștie ne-a așteptat Flavius. Un Cireșar de nota zece! Am fost cazați la Biserica Baptistă Harul. Gabi, pastorul baptist, și soția sa sunt gazde de îngeri.

În prima seară am avut întâlnire de tineret la baptiști. Tinerii au cântat superb. Deși oboseala ne rupsese. Nici un cântec cu negative. Totul live. Nicolae Geantă a predicat despre "Samson, putere și slăbiciuni". Cel mai puternic om al planetei, care ucide ziua leii cu mâna dar noaptea e ucis de leoaice cu fustă si basma! Cum ajung tinerii puternici să fie slabi? Libertinaj, Compromis, Ignoranță. Și Dezonoare. A lor și a lui Hristos. Uităm că războiul e între Dumnezeu și Satana.

După program și masa de seară credeți că tinerii au dormit? Au mai cântat până la 1. Unii au adormit pe la... 4! Iar la 7 fix a fost deșteptarea.

În ziua a doua trebuia să mergem la Sarmizegetusa. Ploaia ne-a jucat feste. Până pe la 11 am stat în biserică. Iosif, Filip și Andrei au dat recital. Pian, tobe, chitară, orgă, voce... Moise a făcut exerciții la mate. Pentru bac' ! Sefora a citit Moromeții. Samuel a avut o durere teribilă de măsea. Durerea asta vine doar sâmbăta! Mai ales când ai misiune. Mulțumim că sunt medici dentiști. Ei știu să ia durerea cu mâna! 

La amiază am ajuns la Deva Cetate. Cu telecabina. Un urcuș ca pe perete. Luiza n-a rezistat să urce. Ceilalți 17 am fost preț de vreo oră mai aproape de cer. Cu trupul, căci sufletul ne e deja cetățean acolo. La întoarcere ne aștepta ciorba caldă. Și... sarmalele. Mulțumim sorei Vințescu pentru osteneală. Și celorlalte surori implicate.

La 18,00 am mers la biserica Betel, de rromi penticostali din Orăștie. Frații se strâng într-o casă (căreia i-au spart pereții între trei camere), căci clădirea noua a ajuns abia la centură. Aglomerație. Biserica Shushi. O mulțime de rromi și afară. Chiar dacă picură slab. Fratele Picky a vorbit despre "Autodepășire". Se poate. Dar, trebuie sa vrei! Fratele Nicu Geantă a vorbit despre "Decizii cu palmele-n cuie". Tineri au cântat imperial. Nu un grupaj de melodii ci 4 orc! La final nimeni nu mai dorea să meargă acasă... 

A treia zi, duminica m-am trezit buimac. Noaptea nu am putut să dorm mai deloc. Deasupra apartamentului lui Flavius a avut paranghelie un rocker. Decibeli, wați, chitări. Satanism. A urlat exact până la 5,09 dimineața! Paradoxal, când a-ncetat hărmălaia nu am mai putut închide un ochi! La 8,00 eram la Biserică, la sala de mese. Fetele erau gătite la patru ace și uimitor: ștergeau pe jos cu mopul! Și asta fără să le spună nimeni! Cîte fete din biserica dvs mai fac asta din propria conștiință?

La 9,00 am mers la Biserica Betleeem. Penticostali renumiți. Probabil cea mai mare biserică a cultului din județul Hunedoara. Tinerii au cântat mai multe genuri de muzică. Dar corul i-a fascinat pe toți! "Aleluia" nu are echivalent în muzica din biserici! Nicolae Geantă a predicat "Roza vânturilor la Cină". Adică la ce privim în ziua frângerii pâinii! Lacrimi. Pocăinţă. Rededicare. Eliberare. Fericire. Extaz. A predicat şi Adi Gagea - noul pastor al bisericii (avea să fie ales chiar în seara aceea) a predicat despre "Ce facem după ce cinăm cu Domnul?". În final, la frângerea pâinii au participat peste 300 de oameni! Uitasem, fratele Pichi a predicat la baptişti la "Harul". A avut mare har!

Seara de la 18,00 am fost toţi la baptişti. Fraţii de la Boldeşti au cântat ca îngerii. Atât că aripile nu se vedeau. Feţele radiau. Inimile era tot un "en-theos"! Biserica a fost plină. Nicolae Geantă a predicat despre Petru "Pescar, păstor, martir". După ora de încheiere s-a mai cântat încă o jumătate de oră. Apoi încă o jumătate! Adevărat zice psalmistul: "în Casa lui Dumnezeu o zi face cât 1000 în altă parte"! Dacă mai ţin bine minte, am stat la biserică cu pastorul Gabi şi Flavius până la 1.30! Asta face părtăşia!

Luni, după 11,00 ne-am luat la revedere de la fraţi şi ne-am întors. Am făcut un scurt popas la Codlea. Duminică vom avea turneu în acest oraş! Rugaţi-vă pentru noi! Avem nevoie de har, de putere, de Dumnezeu!

Mulţumim fratelui Flavius Zahringer pentru toată implicarea în acest turneu. Eşti un organizator bun. Se vede că eşti cireşar! Mulţumim pastorului Gabi Vinţescu pentru cazare! Ne place că tu chiar te implici. Sfinţii lui Dumnezeu nu suferă de nimic dacă sunt alături de tine!Mulţumim întregii biserici baptiste Harul! Aţi fost Tabite pentru noi! Mulţumim fratelui Iosif Jude! Altădată nu mai scapi aşa uşor! Muţumi fratelui Traian de la biserica de rromi. Şi gazdei casei în care este biserica. Face şniţele bune! Mulţumim, dar nu în ultimul rând Domnului nostru Isus Hristos! Fără El n-am şti ce e slujirea. Şi nici fericirea! Şi nici atât Cerul. Câteva zile l-am avut între noi! Fi binecuvântat Tatăl nostru! Şi nu ne lăsa să mergem mai departe singuri!


m


2 comentarii: