youtube

miercuri, 8 iulie 2020

Jurnal de TIR-ist - de Valentin Pop

Valentin Pop este TIR-ist în Italia. Îl cunosc de câțiva ani și este unul din prietenii mei apropiați. E cel mai filosof șofer de camion pe care îl cunosc. I-am spus că mai bine se făcea pastor! Uneori scrie. La volan nu poți scrie decât asculta predici. Dar oridecâteori scrie are substrat. E pilduitor. intelegibil. Pentru mine Valentino este un fel de Godină al tiriștilor. Al truck-iștilor. 
Avanti frateli! Puoi essere ancora meglio! Dio te benedicta!

Vă redau mai jos textul ce mi l-a trimis astăzi...

Pe cine întâlnim azi la Roma după Petru și Pavel...


„Eram aseară la intrare în Roma, într-o parcare de camioane și din cauza căldurii țineam geamurile deschise. Semiîntuneric, moment de relax... Bate cineva la ușă, sar în picioare.
Noi știm după modul în care se prezintă bătaia în ușa dacă e un coleg cunoscut, dacă nu ne cunoaștem, dacă e Poliția, sau de la administrația parcării, fiecare are un cod pe înțelesul nostru. Era un ciocănit foarte sfios, aparent timid,cu tenta de tainic...
Un om tânăr îmbrăcat destul de îngrijit, mult peste standardul șoferilor.
- Buna seara, deranjez ?
- Deocamdată da, dar depinde totuși ceea vrei.
- As vrea sa vă propun... Și duce pumnul la gură făcând un gest care nu seamănă deloc cu „mi-e foame”.


    M-am scârbit instant și m-a trecut un fior pe care dacă i-l transmiteam fizic nu ar mai fi existat într-o secunda, dar un susur blând după ureche mi-a spus:
- Ai ocazia sa-mi arăți cine ești, asta e teza ta astăzi!
Sunt convins ca am nevoie de mult mai multa dragoste, dar am pus in momentul acela la dispoziție tot ce am reușit sa găsesc prin sertarele conștiinței mele.
- Eu sunt creștin, zic, eu trăiesc după cum am înțeles ca vrea Dumnezeu, creatorul a tot ce exista,iar ceea ce vrei tu e un lucru pe care Dumnezeu îl condamna aspru, iar eu refuz asemenea propunere.
- Ești de la martorii lui Iehova?
- Nu, eu sunt creștin trinitar, cred în Tatăl, Fiul și Duhul Sfânt, nu parțial.
- Eu sunt ateu și nu cred în poveștile astea.
- Se vede, dar am să-ți dau o veste neplăcută: Tocmai stai cu picioarele pe proprietatea Creatorului și teoretic ar trebui sa n-o calci.
Apoi i-am povestit cum a propus Dumnezeu unor oameni care ziceau ca ei au ajuns ca El și nu mai e nimic tainic de descoperit, la care Dumnezeu a propus ca ei sa facă un om. S-au apucat de treaba, dar spre surpriza lor au fost opriți de Dumnezeu, care le-a spus: „Nenorociților !Pământul cu care lucrați, planeta, cerurile și tot ce am creat sunt ale mele. Voi trebuie sa folosiți materialele voastre, nu ale mele !”
În final a pus capul jos și a plecat fără sa mai răspundă, sau sa mai asculte ceva. Sunt convins ca i-au vorbit și alții, fiindcă știa multe lucruri pe care mi le-a spus la început, deci nu eram eu primul care ii atrăgea atenția... Totuși stau cu un sentiment de judecată asupra mea, că am fost tranșant direct, cred ca trebuia sa mai caut o doză de dragoste.
    
reflexie care arată că nici ciuma nu e suficientă ca omul să se pocăiască!

Valentin Pop

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu