youtube

miercuri, 20 noiembrie 2019

Am fost în închisoare și ați venit pe la Mine... – de Nicolae.Geantă

sursa foto: AICI
Când e vorba de deținuți mulți dintre noi o luăm la fugă. Ne coasem buzunarele, stăm cu mâna pe portofel. Și privim îndoielnic. „Ăsta nu-și mai revine..” Și, ca preotul și levitul din pilda Bunului Samaritean trece mai departe. Iar ei... rămân căzuți. Cu sufletele ucise...

De curând am avut harul să predic unor deținuți. M-a uimit să aud de la un polițist creștin că printre ei sunt și unii care înainte de a intra după gratii frecventaseră biserica! Citiseră Biblia! Știuseră de pocăință. De legile sfinte-ale lui Dumnezeu! Și totuși... Să luăm bine seama. De căzut poate cădea oricine. Coji de banana păcatului sunt aruncate de Satana peste tot...


Dumnezeu mi-a pus pe inimă să vorbesc din textul istorioarei cu femeia prinse în adulter. Dar nu despre femeia ce căzuse în patimă, ci despre „Dumnezeul tuturor șanselor” am predicat. Despre Cel care scotocește prin tomberoanele vieții și reciclează suflete-gunoi.Transformându-le în diademe pentru coroane! Despre Misteriosul care schimbă hainele mizerabile ale păcatului. „Dumnezeu poate ierta pe oricine”. „Dumnezeu unde intervine o face gratuit!”. „Dumnezeu nu abandonează pe nimeni”. „La Hristos vii oricum, dar când pleci nu mai trăiești oricum”. Lacrimi. Nu doar la deținuți. Nu doar la frații din sală. Am văzut duminică cum și Poliția plânge. În fața lui Dumnezeu niciunul nu putem arunca cu piatra! „O jandarmeriță nu mai putea să se oprească din plâns. Dumnezeu a atins și inima ei. Nu trebuie să fii deținut să fii considerat păcatos! Păcate fac și oamenii liberi! Atât de multe...  

La finalul slujbei am dat mâna cu toți. M-au strâns ca în menghină. La început fuseseră timizi, la final nu mai erau sfioși. Am simțit cum prin degete ne curge dragoste...

Mă gândeam când am plecat spre casă ce zice Solomon în Proverbe (31:20): „El își întinde mâna către cel nenorocit...” Mă gândeam că Isus a întins mâna spre tâlharul de pe Cruce. Primul rod al mântuirii Sale fost un deținut! Mă gândeam că însuși Isus era Deținut când a fost crucificat pentru deținuți. Dar Deținutul nevinovat. Ca eu și tu să nu mai fim deținuți!

Mi-am amintit ce povestea un pastor: „Când am început misiunea în penitenciar, o bătrână a venit la mine și a întrebat: „frate aș dori să merg și eu cu dumneata să fac misiune în închisoare!”. „Soră, dar dvs sunteți prea bătrână, prea bolnavă, abia mai mergeți... De ce doriți misiunea asta?”. „Pentru că mai am de trăit puțin. Și când mă voi prezenta în fața lui Dumnezeu, cum voi justifica eu versetul acela "am fost în temniță și ați venit pe la Mine"?” Chiar așa...

Cine se duce în penitenciare? Cine aduce deținuții în Biserică? Poate nu te poți duce acolo, dar ca și Roda și frații din casa ei te poți ruga pentru oamenii din temniță! Nu știm ce Petru zace în ei...

Nicolae.Geantă

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu