youtube

joi, 19 iulie 2018

Cum s-a purtat Isus cu femeile? - de Nicolae.Geantă

De curând am văzut o mireasă. Cu o rochie groasă și batic cu nod la gât! Voalul era păcat! Dar bărbații puteau să-și etaleze iphone-uri ori ceasuri de mii de euro! De plăcere... (Sincer nu am putut aprecia de la distanță dacă e tânără, frumoasă sau nu! Dar niște fete mi-au spus că e... fotomodel)! La amiază m văzut o familie creștină la mall. Nu vă spun orașul. Ea cu batic și fustă lungă, până la pământ. El în tricou, cu pantaloni scurți și sandale. La 29 grade C temperatură. Am văzut uneori femei care merg în spatele soțului. Cu sarsanele doldora. Și ei? Cu ziarul! Am văzut femei care stau în picioare când bărbații sunt la masă! Dar și femei care dictează mersul nu doar în case, ci și în biserici!
sursa foto

Am fost la conferința lui John Bevere. După ce a vorbit superb vreo oră a provocat românii să permită femeilor să predice în biserici! ”Nici un pastor nu e 100% dacă soția sa nu predică!”. Unii au ovaționat. Restul au fost pierduți de renumitul evanghelist! E corect? Nu doar ca femeia să predice, dar să fie astfel tratată? E biblic? Sau doar rabinic? Întreb și eu...

Cum a tratat Isus femeile? În zilele sale rabinii nu erau nici pe departe apărătorii lor! În rugile lor chiar mulțumeau lui Dumnezeu că nu s-au născut femeie! Ba chiar se rugau: ”fericit de omul al căror copii sunt băieți și nu fete!” Și atunci eu ce să fac?


Cum s-a purtat Isus cu femeile? Uimitor. Le-a tratat ca pe niște ființe umane! Sufletul unei femei nu e inferior unui suflet de bărbat. Și la Golgota sufletele au fost răscumpărate! Domnul a oferit șanse de reabilitare femeilor! Mariei Magdalena, samaritencei, femeii de la Sihar, femeii prinsă în adulter... Pe lângă cei 12 ucenici erau și femei care-L însoțeau. Ioana, Suzana și multe altele îl ajutau cu ce aveau (Luca 8:1-3). Chiar și Claudia Procola, soția lui Pilat îl cunoștea... Există dovezi că unlee femei ce-l însoțeau pe Hristos s-au implicat chiar financiar. Iar când apostolii au fugit ca iepurii, ele L-au însoțit până la sfârșit. Tocmai de aceea primul martor al Hristosului înviat e o femeie!

Cum ne purtăm cu femeile în biserică? Acasă? În societate? Sunt vase mai slabe? Sunt egale cu bărbații? Le tratăm așa cum le-a tratat Isus? (Vă las să răspundeți).

PS: Eu știu că femeile pot face lucrări grozave în Biserică! În afară de predicare! Nu că nu ar fi în stare! (Waw, câți predicatori ar rămâne pe tușă!). Dar preoția e numai pentru bărbați! Și asta nu o spun eu, ci Biblia! Hristos, bărbatul și femeia. Asta e ierarhia divină. Cine o nesocotește o face spre nenorocirea lui! Punct!

Nicolae.Geantă

3 comentarii: