youtube

marți, 1 ianuarie 2013

Să mergi azi, un pas mai departe ca ieri


o predică de Anul Nou
Text: 2 Regi 23:1-3

Inventio: 

Ilustraţie: „Cum reuşiţi să câştigaţi mereu?”, e întrebat un campion. „Deoarece la antrenamente, când ceilalţi merg la cabine, eu mai fac o tură în plus!”.
Ne dorim tare mult în viaţă să fim campioni. Să câştigăm. Nu-i greşit, Domnul la asta ne-a chemat. Dar noi, am dori să fim campioni cu eforturi puţine. Cu mediocitate. Unii ar dori cu înşelătorie, cu şmecherii. Fără transpiraţie, fără lacrimi, fără slujire.


 Dispoziţio

1. Citiţi Scriptura, când cei mai mulţi o ignoră
Când Iosia face 32 de ani, preotul Hilchia a găsit Cartea Legii lui Moise în... Templu. După ce a citit din ea (probabil Deuteronom), a chemat tot poporul să asculte de Scriptură (23:2-3). 

- Iosua 1:8 „Cartea aceasta a legii să nu se depărteze de gura ta; cugetă asupra ei zi şi noapte, căutând să faci tot ce este scris în ea; căci atunci vei izbuti în toate lucrprile tale, şi atunci vei lucra cu înţelepciune”.

-să citiţi Scriptura! Ea ne învaţă codul bunelor maniere – cum să cedezi locul în autobuz, să ajuţi o bătrână, să nu copiezi la teză, să închizi mobilul în adunare!
- cum să fim plăcuţi Lui, cum să păstrăm Cuvântul pe tăbliţa inimii, dacă nu citim Biblia?- cum să avem autoritate, putere? Fără Biblie (nici un cuvânt nu e fără putere).Cum să ai rod?

- Pavel avea câteva luni şi trebuia să moară (ştia de la soldaţii romani), şi scrie lui Timotei: „când vii, să-mi aduci cărţile din piele. Am trebuinţă mare de ele”. Pavele, mai ai puţin de trăit şi tu? Da, eu studiez până în ultima clipă...

-de ce credeţi că se temeau comuniştii? De Biblie. Dar inchizitatorii? De Biblie. De ce preoţii nu permit laicului să citească Scriptura? Pentru că se va dezmeticii poprul... De fapt în spatele lor stă diavolul. El ştie că oricine citeşte Scriptura, se apropie de Dumnezeu.


Am văzut foarte mulţi oameni flămânzi de Biblie. Daţi-le dvs pâine... Dar mai întâi, să aveţi!- citiţi Biblia fraţilor. Învăţaţi-o. În 2013 vom da examene grele. Trebuie să le absolvim.
- nu ignoraţi Biblia ca majoritatea. Citiţi-o. Trăiţi-o! 


2. Urmaţi Calea Domnului când cei mai mulţi se abat de la ea
Iosia trăia într-o perioadă de apostazie profundă. Iuda, Samaria, nu se mai închinau Domnului ci idolilor. Aduseseră în Templu sculele lui Baal, idolul Astarteei. Aveau înălţimi, altare, unul la Betel (făcut de Ieroboam contra Templului), stâlpi doleşti. Unii chemau duhurile alţii spuneau viitorul, aveau terafimi (23:24). Ajunseseră în Templu chiar sodomiţi! (23:7).
-suntem într-o perioadă de apostazie de neegalat: divorţ, avort, gay, curvie, lipsa incest, neruşinare...

- cine mai urmează calea Domnului?- la 16 ani, Iosia începe să caute pe Dumnezeu, 2 Împ. 23:25 – nici înainte nici după el, nici un împărat nu l-a căutat pe Domnul cu aşa inimă (şi totuşi Domnul nu s-a întors din iuţimea mâniei Lui, împotriva lui Iuda, vs.26)

- cum să păstrez calea curată, dacă familia, biserica, societatea n-o păstrează. Se poate? Da!- ştiţi cine a fost bunicul lui Iosia? Manase, cel mai nemernic dintre împăraţii evreilor! Tatăl? Amnon. Idolatrii. Şi Iosia n-a călcat pe urmele lor.- priviţi la viaţa lui Iosif. 3 mame stricate. Un unchi desfrânat. Un tată şmecher. Şi el? Un sfânt!
- nu faceţi compromisuri
-Domnul Hristos zice: Opriţi-vă. Până acum aţi mers pe unde aţi crezut voi că e bine. Acum faceţi ce vrea Tatăl din ceruri.


- ilustraţie: poezie: să ard în drum, de Traian Dorz

3. Asumaţi-vă responsabilităţi când cei mai mulţi fug de ele
a - dărâmaţi tot ce au construit greşit cei dinaintea voastră- înfruntă-ţi adversarii- vezi Goliat, Ghedeon, tâlharul 

b - reparaţi tot ce-ai stricat voi, sau ceilalţi
- înnoadaţi relaţiile rupte. Rom. 12:18 – „Întrucât atârnă de voi, trăiţi în pace cu oricine”. De ce oricine. Păi oricine e iubit de Dumnezeu (Ioan 3:16).
- fiţi făcători de pace în 2013, căci sunteţi fiii Lui Dumnezeu!- „Cum v-a iertat Dumnezeu, aşa să iertaţi şi voi”. 

- fiţi ca Seneca. Cineva i-a dat un bilet calomniator. „Nu scrie despre mine aici”.

- J. Wesley s-a certat cu G. Whitfield. Doctrinar. „Mai ajunge Wesley în cer”, a întrebat unul pe G.W. Nu numai că ajunge, dar îl văd în faţa tronului lui Dumnezeu, unde amândurpra ne e ruşine să ne privim în faţă!”, zice Whitefield.

- Efes. 4:26 : „să nu apună soarele peste mânia voastră”. Du-te la fratele tău. Chiar dacă o să-ţi muşte o mână. Chiar dacă-ţi dă cu ciocanul peste degete. Lui Isus i-au bătut piroane în palme. Şi, i-a iertat!- începeţi din seara asta să reparaţi mrejile rupte. Altfel nu veţi pescui nimic în 2013; peştii vor şti că nu sunteţi pocăiţi.


4. Mergi mai departe când cei mai mulţi se opresc 

Iosia, cel mai tânăr împărat al regatului Iuda, urcat pe tron la 8 ani (640-609), unde a răams 31 ani. Din cei 20 de împăraţi, Iosia a fost al 16-lea, al 8-lea bun. Ultimul.

Şi ceilalţi împăraţi au dărâmat idoli (Iozia, Ezechia), dar nu au distrus toate înălţimile-nu fiţi mediocri, duceţi lucrarea/mântuirea până la capăt!-mediocrii – oameni incapabili să ducă până la capăt un lucru (şcoala, biserica, predica): deviza lor : să cunoşti mult, să înfăptuieşti puţin


-Dumnezeu nu e mulţumit niciodată cu o rugăciune mediocră (la en gross), cu o cântare mediocră (lălăială), cu o predică făcută pe genunchi, plictisitoare, cu programe searbăde.

-megi o milă în plus, cară bagajul, mai întoarce obrazul, mai dă ceva orfanilor...

-doi misionari şi John Bott (Armata Salvării). Într-un sat sat de beţivi din Scoţia. „de 2 luni predică. Rezultat zero. Ce facem? Ne întoarcem?”. „Nu, predicaţi şi cu lacrimi”!

-aţi văzut mediocrii plângând? Nu! Lăcrimează numai păcătoşii şi sfinţii!

Concluzio

- studiaţi Scripturile, zi de zi. Ele mărturisesc despre Hristos. Despre dvs. Dar vă vor şi ţine pe Calea către cer. Iar de fiecare dată când le deschideţi, veţi face un pas mai aproape de Dumnezeu!
 - ştiu veţi da examene grele în 2013: să le lauţi cu 10. Nu fiţi mulţumiţi cu trecera la mustaţă, cu 5. 
Hristos nu lucrează cu jumătăţi de măsură. El nu-i mediocru. E excelenţă!

4 comentarii:

  1. AMIN! La inceputul anului ma alatur la ce ati scris si confirm si eu ca ce am nevoie cel mai mult si ce-mi ajuta cel mai mult pe cale e: BIBLIA! Ce ma bucur ca o am si o pot citi in liberate! Singura carte VIE, care schimba inima si mintea! Numai cititul si implinitul EI da fericirea...si linistea...si bucuria...:). Sa citim mai mult in 2013! Cri.:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur ca ai revenit. Chiar nu știam ce mai faci!
      Dumnezeu sa te binecuvanteze Cri! Sa ai un an de biruinte!

      Ștergere
    2. si eu ma bucur...mi-a trebuit o pauza de toate (INTERNET)...si am inceput si un nou loc de munca pe 2 Ianuarie (dupa 7 ani jumate lucrati in Würzburg - naveta :) )...Cu noul loc de munca Dumnezeu mi-a daruit o "viata noua"...e mult de zis :)...Am inceput anul in liniste si mi-a facut bine sufletului sa citesc seara in Biblie inainte de culcare in loc sa stau pe internet ;)...De fapt: mi-am dat seama ca in functie de cat citesc si ma hranesc asa de multa bucurie si fericire in inima am. Deci de aia, vreau sa fiu harnica in cititul Cuvantului :)(problema implinitului nu se pune, ptr. ca eu cred ca vine de la sine dupa ce citesti (cu mintea si sufletul si inima)! Va doresc inca o data un an nou plin de putere si bucurie!...P.S. N-am reusit sa citesc tot ce ati scris din 1. Ianuarie pana pe 20. dar citesc tot cate putin pe zi...si ajung eu la zi :)...Pacea lui din plin si din inima Dumneavoastra si intregii familii! Cu drag in Domnul Isus, C.

      Ștergere