youtube

sâmbătă, 3 noiembrie 2018

Trăind printre oameni fără ca ei să te simtă - de Nicolae.Geantă

Sunt în aeroport în Varsovia și lângă mine pe bancă e o mămică cu un băiețel în cărucior. Piciul, Sebastian, nu are un an. Vreo doi-trei pași s-a depărtat decât mama sa și i-a și simțit lipsa! Plânge... Eu degeaba îi zàmbesc. Lipsa celui drag se materializează în lacrimi...

Spuneam aseară unei surori că spre deosebire de zâmbete - care pot fi dăruite oricui, lacrimile sunt dăruite numai celor pe care nu vrei să-i pierzi...

Mi-am adus aminte ce am citit ieri despre Ioram. Biblia zice că “a avut 32 de ani când a ajuns rege. A domnit opt ani și a plecat fără să i se simtă lipsa...” (2 Cronici 21:20). Fără niciun regret de nicăieri, nu doar neplâns de nimeni. Probabil că pe crucea lui au scris urmașii săi ca tatăl unui derbedeu (ce s-a stins de tânăr pe la noi): “Degeaba”!


Ioram nu a trăit pustnic. Ioram nu a trăit nefericit. Ba chiar a fost destinat să fie rege. Dar și rege dacă ești după moarte poți fi un nimeni! Pentru că viața nu va fi frumoasă când ești tu fericit, ci când alții sunt fericiți din cauza ta... 

Leonardo da Vinci zicea spre sfârșitul vieții sale: “L-am supărat pe Dumnezeu și întreaga omenire, pentru că opera mea nu are calitatea care ar fi trebuit să o aibă!”

Ioram a trăit 40 de ani pe pământ fără să fericească pe nimeni! Apoi a fost prea târziu... După Dumnezeu nu mai există decât Dumnezeu!


Mă tot gândesc de câteva ore: dacă plec azi vor simți oamenii de lângă mine? Sau se vor bucura că au oxigen în plus? 

Trăiți in așa fel încât să simtă și ceilalți. Iubind... Dacă nu ai făcut-o nu putem schimba trecutul, dar putem rearanja viitorul. 


PS: Tare mă tem că regele Ioram a fost prototipul domnului Iohannis. A condus țara fără să lase urme. Dar despre asta vorbim altădată...


Nicolae.Geantă 
din Varșovia pentru Biserica Punct București

Un comentariu:

  1. Când oamenii îsi aleg ai lor conducatori, oameni asemeni lor imperfecti, muritori, si nu-L aleg pe Cel ales si uns de Domnul, poporul obtine exact valorile sau nonvalorile alegerilor personale. Dumnezeu le respecta tuturor alegerile, fie bune fie rele, deoarece de doua milenii EL ne-a oferit posibilitatea obtinerii iertarii si redobândirii vietii fericite, eterne, atemporale prin har, acest dar nemeritat de care beneficiaza oricine srede si se naste din nou din apa si Duh,"Caci prin credinta din inima se capata neprihanirea si prin marturisire cu gura se ajunge la mântuire." "Daca marturisesti deci cu gura ta pe Isus ca domn, si daca crezi în inima ta ca Dumnezeu L-a înviat din morti, vei fi mântuit." -Romani 10 -

    RăspundețiȘtergere