Pentru ora aceasta târzie de miez de noapte, e nevoie de oameni „incandescenţi". La
Rusalii, flacăra Dumnezeului cel viu a devenit pentru ucenicii umpluţi de slavă
flacăra inimii omeneşti. Biserica a început în camera de sus cu aceşti
oameni să simtă agonia acestei făclii; dar azi freamătul acela se sfârşeste în
săli de banchete cu oameni care se ghiftuiesc la mese, sub cuvânt că se
organizează. Biserica a început cu o trezire la viaţă; azi sfârşeste cu o
adormire în ritualuri. Am început cu o acţiune virilă; sfârşim cu o stare
sterilă. Membrii înscrişi în rândurile Bisericilor au fost oameni de foc, nu cu
grade; azi au grade, dar n-au foc. O, fraţii mei, nevoia imperioasă a ceasului
pe care îl trăim sunt oameni cu inimile aprinse şi înflăcărate de focul sfânt.
Bărbaţii lui Dumnezeu trebuie să fie stâlpi de foc, oameni
călăuziţi de Dumnezeu care să conducă pe cei dezorientaţi în viaţă; Paveli înflăcăraţi
care să mişte pe Timoteii timizi; oameni de foc care să aprindă şi să provoace
la lumină pe credincioşii care doar poartă numele. E nevoie de cavaleri viteji
ai rugăciunii care să stea de veghe în nopţile de rugăciune. E nevoie de
adevăraţi profeţi care să se ridice împotriva profiturilor false, a câştigurilor
mârşave, căci „ce foloseşte unui om să câştige toată lumea, dacă îşi pierde
sufletul?" (Marcu 8:36).
În ceasul acesta din urmă atitudinea de
„nani-nani-puişor" a multor predicatori ambulanţi e o tragedie. Strigătul
ar trebui să fie: „Strigaţi cu trâmbiţa în Sion! Vestiţi un post, chemaţi o
adunare de sărbătoare... Preoţii, slujitorii Domnului, să plângă!" (Ioel
2:15,17).
Până şi piscurile Alpilor par calde pe lângă sufletul care a
simţit cândva în el focul lui Dumnezeu, dar l-a lăsat să se stingă. Fierul se
topeşte doar când arde focul; stingeţi focul, şi fierul se întăreşte. Tot aşa,
inima lipsită de focul divin e un gheţar.
Dacă Duhul lipseşte, biroul de studii al predicatorului
devine un laborator pentru disecţia doctrinelor şi întocmirea unor dogme fără
viaţă. Pentru predarea învăţăturilor divine e nevoie de ungerea divină;
adevărul trebuie spus cu o forţă pătrunzătoare; iar comfortul şi comoditatea
trebuiesc schimbate în jar misionar.
E o nevoie disperată azi de oameni inspiraţi! Generaţia
degenerată de azi are absolută nevoie de credincioşi cu suflete activate de Duhul.
Vântul năpraznic al nelegiuirii veacului din urmă poate stinge uşor o simplă
făclie de religiozitate formală; aşa cum o trestie uscată se frânge în furtună,
aşa se rupe şi luminarea slabă a sectarismului firesc. Se aude în lume
apropiindu-se vuietul înfricoşător al religiilor false şi al creştinismului
căldicel. Iar avertismentul împotriva acestora ne vine din partea unor oameni
care nu au foc sfânt, aşa că preferăm adesea şi noi să fim mai bine deloc fără
foc.
Nefiind în stare să deosebim ce e firesc şi ce e Duh, mulţi
oameni religioşi ai zilei trâmbiţează o nouă spiritualitate în lume. Dar ceea
ce e bun e doar un semn al mediocrităţii, şi ajunge din nou duşmanul de moarte
al desăvârşirii (Cei înţelepţi vor pricepe). Nu staţi nepăsători! Conflictul se
ascute! Aceasta e noaptea ruginii şi a molimei. Dumnezeu să ajute popoarele,
ruinate de religii făurite de oameni, aduse la blestem de culte întocmite de
oameni, bântuite de doctrine născocite de oameni! A mai fost vreodată o aşa oră
grozavă? Strădanii irosite sunt preţul pe care-l plătim pentru progresul de
azi.
După cum e Biserica, aşa e şi societatea.
Dacă străjerul doarme, duşmanul cucereşte cetatea.
Predicatorul ar trebui să-şi rezerve cel puţin o zi pe săptămână pentru
pregătirea predicilor, şi apoi o altă zi care să-l pregătească pe predicator să
predice predica pregătită. Inspiraţia e un mister ca viaţa, căci amândouă vin
de la Dumnezeu. Numai viaţa naşte viaţă. Numai oameni inspiraţi vor fi în
stare să inspire.
Avem nevoie de oameni ca Iosua care să conducă poporul lui
Dumnezeu în Ţara Promisă a vieţii trăite în puterea Duhului Sfânt. Ca şi
Israel, noi am ieşit din Egipt, de la Faraon (cea ce înseamnă în experienţa
noastră, lumea şi Satana), dar ne-am împotmolit la Cadeş-Barnea. Ceea ce
trebuia să fie o treaptă a devenit o piatră de poticnire. Ceea ce trebuia să
fie o poartă de trecere a devenit un popas permanent, o ţintă. Ceea ce trebuia
să fie un drum a devenit o gară.
„În necredinţă şi neascultare / Omul rătăcind, orbeşte, / Şi a Domnului lucrare / În zadar o mai priveşte!"
Nu cumva şi noi am scăpat de sub sclavia lumii, dar n-am
reuşit încă să intrăm în Canaanul bogăţiilor lui Dumnezeu?
Gândiţi-vă bine! Patruzeci de ani acest popor ales n-a mai
văzut minuni şi n-a mai avut rugăciuni ascultate; nimic altceva decât morţi,
pustie şi întuneric. Şi toate, din cauza necredinţei. „Uriaşii Canaanului sunt
prea mari pentru noi!" strigau ei (Numeri 13:17-33). Azi acesta este
strigătul nostru: „Uitaţi-vă la puterea duşmanului; măsuraţi-i, dacă puteţi, tăria!"
Când, de fapt, rugăciunea noastră ar trebui să fie: „Doamne, deschide-i ochii
să vadă!" (2 Împăraţi 6:17). Este mâna Domnului prea scurtă ca să
răscumpere, ca să mântuiască (Isaia 59:1)? Îl vom privi doar ca Dumnezeu al
trecutului, ca Dumnezeu al profeţiilor, dar nu ca Dumnezeu al prezentului?
Predica lui Petru la Rusalii a fost o predică de pârjol şi
răscolire. Adevărul a prins viaţă: „Aceasta este ce a fost spus prin prorocul Ioel!"
(Faptele Apostolilor 2:16). Şi scriitorul inspirat al lui Dumnezeu şi-a dat îndată
seama că această „sabie a Domnului" avea un nou tăiş care a străpuns inima
ascultătorilor.
Ni se spune adesea că în vremurile acestea de încercări grele
oamenii au nevoie să fie mângăiaţi. Sunt de acord, mulţi au nevoie de mângăiere:
cei bolnavi, cei întristaţi, cei în suferinţă. În acelaşi timp, nimeni să nu se
înşele: a tăcea şi a fi nepăsător când casa e cuprinsă de flăcări e o crimă. Nu-l
mângăie pe vecin cel ce-l lasă să doarmă şi vede cum hoţul îi sparge casa.
În faţa oamenilor de paie de azi, care îşi bat joc de
evanghelismul nostru care vesteşte pierzarea şi focul şi iadul, care preţuieşte
sângele vărsat la Calvar, care crede în întruparea din fecioară, avem dreptul
să ne moleşim? Dacă am da înapoi ne-am arăta ca nişte paiaţe. Legiunile iadului
sunt mari; dar oştile cerului sunt şi mai mari. Diavolul e puternic; Dumnezeu e
Atotputernic. Riscul e mare. Şi mare e preţul. Dar mare e şi premiul!
Se spune că în America Patrick Henry a făcut mai mult decât oricare alt
bărbat în istorie în croirea drumului libertăţii şi a drepturilor omului.
Ascultaţi-l, aprins de o dragoste înflăcărată pentru poporul său, vorbind în
faţa Congresului din Virginia, la 23 martie 1775: „Este viaţa atât de dragă şi
pacea atât de dulce ca să merite a fi cumpărate cu preţul lanţurilor şi robiei?
Ferească Dumnezeu Preasfântul! Nu ştiu ce vor alege alţii. Cât despre mine,
daţi-mi libertate! Dacă nu, mai bine moartea!" Ai fi putut oare Cato
sau Demostene să depăşească această perlă oratorică? Poate fi ea tradusă de noi
azi în viaţă?
Lanţurile fricii şi ale sclaviei, care există azi în lume, şi
cari ameninţă întreaga omenire, nu sunt basme. Teroarea dictaturilor poate
ajunge să cuprindă întreg pământul (oricât de greu de imaginat e această
posibilitate); dar pentru un copil al lui Dumnezeu există o nenorocire şi mai
mare: să vadă în focul care nu se stinge al iadului pe cei neîntorşi la
Dumnezeu!
Cred că e timpul să ne trezim. Ar trebui să ne apropiem de
limbajul lui Patrick Henry astfel: „E oare lungimea vieţii aşa de dragă şi e oare comfortul
caselor noastre atât de preţuit încât să fim gata să le cumpărăm cu preţul unei
vieţi de necredinţă, cu preţul rugăciunilor uscate şi fără viaţă? Nu cumva la
marea judecată, în ultima instanţă, în faţa lui Dumnezeu, vor veni milioane de
oameni trimişi la pierzare, la focul cel veşnic, să mă acuze că am fost
nepăsător de soarta lor, că am trăit un materialism doar învelit în câteva
versete de Scriptură? Ferească Dumnezeu Preasfântul! Nu ştiu ce vor alege alţii
Cât despre mine, daţi-mi focul trezirii sufletului meu şi a Bisericilor din întreaga
ţară. Dacă nu, mai bine moartea!"
din volumul "De ce întârzie trezirea"
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu