youtube

vineri, 9 octombrie 2020

Cine-și judecă aproapele nu are timp să-l iubească! - de Nicolae.Geantă


Eram într-un spital din Ploiești. Pe hol. Așteptam o rețetă de la o doamnă doctor pentru un sărman care era între viață și moarte. Deodată doi inși șușotesc: „Ăsta e Geantă bă, ăla de la Pustan...” 

M-am făcut că nu i-am auzit, dar când am ieșit puțin pe scări la soare, ei au venit după mine. „Pace frate Geantă!”, zice cel mai în vârstă, un bărbat piticel, de vreo 60 de ani. „Știți, am fost și noi la un botez la Beiuș, dar...” Când am auzit cuvântul „dar” am văzut deja coasa care se ridicase să-mi taie picioarele! Am știut că vor urma chestiuni negative. Și exact așa a continuat omul nostru: judecând! Tăind cu barda în frați. Condamnând...

Deodată se apropie și o doamnă necunoscută (nici mie nici lor) și începe să condamne preoții. Și să-i înjure...

Am roșit de rușine! Frății o dăduseră într-un mic circ. Ieftin. Cu spectatori ad-hoc. Dar Duhul Domnului nu m-a lăsat cu fața crăpată...

“Ați zis că sunteți din biserica X?”, am întrebat pe cei doi „judecători”. “Îmi puteți spune si mie câte botezuri ați avut anul acesta? Sau dacă ați avut măcar vreunul?” Și ei tac. Cu capul în jos. Răspunsul era zero. „Aha, dar criticați pe alții care fac botezuri. Nu știți că cine critică pe aproapele nu mai are timp să-l iubeasă?” Din nou tăcere...

„Tu câți ani ai?”, îl întreb pe cel mai tânăr și înalt, care purta ochelari de soare chiar în interiorul spitalului. Plus că era în pantaloni scurți și în șlapi. „42”, zice el mândru. „Am o întrebare și pentru tine: de când ești tu în biserica X (membru botezat) ai condus pe cineva la Domnul Isus? Ai măcar un singur suflet câștigat? Un singur om ce s-a pocăit prin tine?” 

Tânărul rămâne mut. Iar bătrânul simțindu-se cu musca pe căciulă îl trage de mânecă: “Hai bă că ne cheamă doamna doctor!”. Care evident nu i-a chemat. Nici măcar după ce m-a invitat în cabinet și mi-a înmânat mie rețeta prietenului meu pentru care mă chemase chiar dânsa.

“Nu judecați ca să nu fiți judecați!” ne poruncește Domnul Isus. Celor doi care au stârnit o judecată inopinantă le-am răspuns tot prin judecată eu, un simplu om. Dar tu s-ar putea ca după ce judeci (chiar greșit de cele mai multe ori) să fii judecat chiar de Dumnezeu! 

Cine n-are milă nu va primi milă! Apostolul Iacov zicea că „Mila biruie judecata!” Preferă să fii milos. Chiar dacă uneori vei fi considerat slab...

Nu te grăbi să întinzi plasa judecății! Poți cădea în ea înainte să prinzi pe cineva!

Nicolae.Geantă

Un comentariu: