youtube

miercuri, 20 mai 2020

Mulțumim Ravi Zacharias! - de Nicolae.Geantă


clip video după Christian Passion

Mulțumim Ravi!

„Nu mă voi pierde niciodată pentru că voi fi cu Cel care mă salvează!” (Ravi Zaharias)

S-a născut în sudul Indiei. La Chennai. Acum 74 de ani. Inițial a fost vânzător de sari. Fashion indian. La 17 ani s-a convertit la creștinism într-un spital din New Delhi. Inițial adolescentul avusese o tentativă de sinucidere. A fost momentul în care Ravi a înțeles că religiile lumii pălesc în fața creștinismului. Pentru că acesta nu e religie. Ci relație. Directă cu Dumnezeu!

La 20 de ani a migrat în Canada. A urmat studii la universități. Și călătorii misionare epuizabile. Contribuția sa la răspândirea creștinismului și modul științific în care și-a transmis ideile „ucigând” orice filosofie care se putea ridica împotriva lui Hristos i-au adus 10 titluri onorifice de doctor (Honoris Causa) prin Universități. Visul său a fost să deschidă centre RZIM în peste 100 de țări. 

La 37 de ani a predicat la invitația lui Billy Graham. În Amsterdam. La o mega-conferință. În fața a peste 3800 de mari evangheliști din 130 de țări ale lumii. A avut un mesaj dificil: „Religiile, filosofiile și  culturile lumii au creat un vârf de cizmă între Evanghelia lui Hristos și mintea omului!” Evenimentul a fost vârful de lance. Aici începe Apologetica sa. Ascensiunea rapidă. Anul următor Ravi a pus bazele fundației RZIM (Ravi Zacharias International Ministries). De atunci mesagerul indo-american a călătorit planeta în lung și-n lat, predicând și apărând Evanghelia Sfântă a lui Hristos în fața a milioane de oameni. A vorbit dela soldații de pe frontul din Vietnam, asiaticilor și africanilor săraci, până la miliardarii lumii, de pe terenuri virane, în aer liber, până în aule impresionante ale marilor universități, de la ONU la Academia Militară din Moscova, de la Teatrul Național din Abu Dhabi, la Oxford, Cambridge ori Dineul cu Rugăciune de la Washington. Dacă am menționa numai amvoanele de unde i s-a auzit glasul nu ar încăpea într-o carte! Numai într-un singur an reverend Ravi a predicat la 600 de conferințe în 100 de țări! 

Ultima sa călătorie terestră a fost în ianuarie 2020 în Filipine. A fost invitat de fostul mare boxer Manny Pacqhiao la un dineu de rugăciune de Ziua Bibliei la Manilla. Pe 19 mai Ravi a plecat în ultima călătorie. La invitația celui mai celebru Rege: Isus Hristos. Invitația are sens unic. Și veșnic. Drum bun Ravi!

A fost foarte iubit de tineri. Și nu doar de ei. Ideile și argumentele sale, gândirea profundă, timbrul vocal, blândețea din ochi, cele 28 de cărți scrise (Logica lui Dumnezeu, Isus printre alți dumnezei, Poate omul trăi fără Dumnezeu, Sfârșitul rațiunii, Mielul și Fuherul, Eu, Isaac, să mă căsătoresc cu tine, Rebeca, Lumina în umbra Jihadului etc) l-au impus pe scena lumii nu doar ca o voce de tulnic ci ca un sfânt ce trebuie urmat! Sfinții ca el sunt singurele clone de care avem atâta mare nevoie, și pe care le-am îngădui!

Zilele trecute fata mea cea mare - un fan devotat al pastorului - mi-a spus tristă: „O să moară Ravi și eu nu am apucat să îl văd face-off!” Azi mi-a dat mesaj: „A plecat Ravi!” Da, Ravi unul dintre cei mai mari apologeți creștini ai secolului a plecat printre îngeri! De la reședința sa din Atlanta. I-am spus fetei mele că lucrarea sa pe Terra s-a încheiat. Urmează altcineva să îi ia locul...

Evanghelizare. Apologetică. Discipline spirituale. Instruire. Caritate. Cinci piloni care îl definesc pe Ravi Zacharias. La înmormântarea sa, familia a spus că nu dorește să primească flori. Ci cadouri. Chiar și după plecarea lui, Ravi dorește să facă daruri celor sărmani!

Mulțumim doctor Ravi!
Fie ca memoria ta să fie mereu pomenită!
Și lucrarea ce ai făcut-o pentru noi să aibă mereu har proaspăt!
La revedere! Or see you soon!

Nicolae. Geantă
19 mai 2020, home

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu