youtube

luni, 7 iulie 2014

Jurnal de Batăr

Sâmbătă.
A fost greu să trezim tinerii devreme. Făcuse repetiții până la două noaptea! Apoi vreo oră bagaje! Totuși la opt jumate eram toți în Câmpina. Aveam peste 600 km de făcut. Un drum cu peripeții. Iar Viorel Oprișan era obosit. Lucrase patru nopți de schimbul trei, iar ziua dirijase lucrările la centrul social din Boldești. (A avut un grup de tineri voluntari la muncă. Români și străini. De la asociația Habitat). Vineri a fost și schimbul doi și trei, 16 ore (!), numai să-l lase șefii în misiune! Eu dormisen numai patru ore! Pe la Sinaia lui Cristi îi curgea benzina din rezervor! La Brașov am așteptat-o pe Mona ceva vreme pentru că era la examen! La Ghimbav am rămas pe... jantă. La Codlea poliția ne-a lăsat fără un permis! La Almaș doi dintre băieți au ieșit greșit de pe autostradă. La Arpaș am ațâpit la volan! La Deva s-a repetat situația. Am avut îngeri buni. Mulțumesc Doamne pentru bodyguarzi! În Hunedoara drumurile sunt cu... tranșee! Ne-ar fi trebuit tancuri... Am ajuns la Gura Văii în Arad pe o căldură tropicală. Darius și Tina Filimon ne-au fost gazde. Onisim și Rodi Botezatu venise de la Arad să se alăture în lucrare. Ce familii minunate! A venit și Radu Mance de la Păntășești. El e organizator în deplasarea asta.

Întâlnirea de tineret a început la 19. O biserică plină cu tineri din vreo șapte localități de pe Valea Crișului Alb. Rouă pentru Suflet a cântat angelic. Nicolae Geantă a predicat despre "Fântâni acoperite". De filisteni.
Trebuie dezgropate fântânile vechi, dar și săpate altele noi! Și mai mult trebuie construite altare! Onisim Botezatu a finalizat. Lacrimi. Bucurie. Trei ore jumătate de părtășie! Tineri cu mâinile și inimile sus. Asta numai Hristos poate face!


Am mâncat la biserică. La final am sărbătorit cu tort! A fost ziua Ancăi, organista noastră. La Mulți Ani prințeso! Mulțumim Darius și Tina. Mulțumim și părinților tăi. Și bucătarului bisericii voastre. Dumnezeu să vă răsplătească.

Am plecat spre Batăr (Bihor) după ora 23. Pe drum iarăși poliția! Nu scăpăm nici noaptea neverificați! Am ajuns la Batăr la ora 1,00 noaptea! La Biserica Baptistă ne aștepta fratele Ghiță Silaghi cu soția! Apoi am mai făcut vreo 20 km până la locul de cazare. În Salonta. Noi, cei mai în vârstă ne-am culcat la două. Tinerii... După trei!

Duminică
La 9 fix eram toți la biserică. Baptiștii din Batăr au o clădire foarte frumoasă. Dar și o fanfară ce ne-a încântat! Închinarea tinerilor noștrii i-a impresionat. Nicolae Geantă a predicat despre "Invitație la Cină". Lacrimi. Pocăință. Angajamente noi. Apoi, Masa Domnului. A urmat agapa tot la biserică! Ce bine e când frații... De la ora 14 am avut repetiții. La 16,00 fix a început programul de după amiază. Au venit și două mașini cu tineri de la Păntășești. Dar și o mulțime din biserici din jur. Am predicat despre "Mila, datoria supremă a creștinului".

Mai mulți păstori din localitățile adiacente insistau ca de la 18 să mergem la ei... Dar la 20,00 Biserica din Batăr a ieșit la evanghelizare în stradă! Cu fanfară cu tot! E cel mai bun mod de pescuit oameni! Rouă pentru Suflet a împrospătat sufletele prin cântări. Iosif Oprișan a deschis robinetele lacrimilor. Apoi, Nicolae Geantă a predicat "De ce plânge Isus?". Pentru că îi pasă de noi. Dar și pentru că oamenii Îl resping. Într-o zi ei vor plânge! Să nu fiți printre ei! Am terminat după ora 23. La 0,00 eram în parcarea pensiunii din Salonta. Cântând "La mulți Ani" lui Samuel! Luni e ziua sa de naștere. Moise era încă plin de emoțiile de la bac! "L-am luat dom' profesor, dar acum urmează facultatea! Și e mai greu!". Ce credeți, după ce in ultimele 30 de ore tinerii cântase cel puțin 10, au căzut frânți de oboseală? Nu, parca cineva le dăduse refresh!

Mulțumin Costel Gabor. Sunteți un adevărat Corneliu! Mulțumim Ghiță Silaghi. Faceți o treabă foarte bună! Mulțumim pastore Liviu Pop. Dacă toți pastorii ar fi flexibili ca dvs...Mulțumim Radu Mance! Ești Cireșar pur sânge... Cu frați ca dv Evanghelia ajunge până la capătul lumii!

Luni

La 8 fix deșteptarea. De la 9,30 la 21,30 am călătorit spre casă. E fascinanRomânia. Suntem mândri că e țara noastră! Și fascinați că ne-ai primit în echipă Ta Doamne Isuse !

4 comentarii:

  1. Ce frumoase sunt picioarele celor care duc Cuvantul! Mergeti inainte si grabiti, ca Domnul sta la usa! (vedem ce se intampla in Israel...nu mai e mult!)

    RăspundețiȘtergere
  2. Domnul sa binecuvinteze cu mult rod lucrarea pe care o faceti si sa va pazeasca de orice rau in toate calatoriile !Cu Domnul inainte!

    RăspundețiȘtergere