youtube

luni, 21 septembrie 2015

Ce e un creștin? - Nicolae.Geantă

- Apropos, ce înseamnă creștin?, am întrebat un tip de-a doișpea după ce le-am spus că Europa e leagănul creștinismului.
Tăcere. Se aude doar hârșîit de pix.
- Nu știe nimeni?
- Înseamnă să fi credincios..., s-a grăbit unul să salveze situația.
- Dar și hindușii sunt credincioși, și budiștii, și musulmanii. Asta înseamnă că sunt creștini?
Iarăși tăcere.
- De la cine vine numele de creștin, de unde se trage?
- De la Dumnezeu, fu de părere primul chestionat...
- Sigur?
- Nu știu!
- Dar cine a fost primul creștin, știți?
- Adam, a spus unul din banca întîi fără să stea pe gânduri...

- Creștin vine de la "cristianus", adică de la "Cristos mai mic". Eu și voi trebuie să fim niște cristoși mai mici. Să facem ce a făcut El, să trăim cum a trăit El. Prin noi lumea trebuie să îl vadă pe El! Dacă suntenm creștini trebuie să fim ca Isus Cristos? Suntem creștini?, am întrebat clasa...
- Nu prea, a răspuns o blonduță minionă.

Nu prea suntem creștini atunci când îi purtăm Numele lui Hristos și trăim cum vrem noi. Domnul nu a mințit, n-a furat, n-a bârfit. N-a avut buzunarul burdușit cu țigari. N-a fost lacom, egoist, mânios... Nici un leneș... A evanghelizat zi lumină. A postit. S-a rugat. din gura lui n-a ieșit niciun cuvânt nefolositor! Tot ce-a făcut a adus slavă Tatălui!

- Nu ești creștin, i-am spus elevului de mai sus. Nu se vede....

Faceți-L pe Hristos să se vadă în voi!

Nicolae.Geantă


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu