youtube

luni, 30 ianuarie 2023

Dar eu sunt vierme… - de Claudiu Moisă


„Dar eu sunt vierme, nu om…” (Ps. 22:6) 

וְאָנֹכִ֣י תוֹלַ֣עַת וְלֹא־ אִ֑ישׁ  Anoki TOLA‘AT lo ish…”

În acest verset profetic Yashua vorbește despre El ca fiind vierme. O singură afirmație care cuprinde toată esența și importanța morții Lui.

Cuvântul din limba ebraică „tola” este echivalentul tipului de vierme denumit în latină „coccus ilicis”. Când femela acestui vierme este însărcinată își prinde trupul pe un lemn (copac) și când larvele se nasc ea moare și sângele se scurge până la ultima picătură. Ca să poată supraviețui primelor momente după naștere, larvele se hrănesc mâncând din trupul ei. După 3 zile sângele se transformă într-un puf alb ca zăpada, cu aspect ca de mătase.

Astfel putem înțelege profund sensul cuvintelor Lui de la Cina cu ucenicii și din profeția lui Isaia.

„Luaţi, mâncaţi; acesta este trupul Meu” (Mat. 26:26)

„Cine mănâncă trupul Meu şi bea sângele Meu are viaţa veşnică” (Ioan 6:54)

„De vor fi păcatele voastre cum e cârmâzul, se vor face albe ca zăpada; de vor fi roşii ca purpura, se vor face ca lâna” (Isaia 1:18)

Literele alfabetului ebraic au fiecare în parte semnificații și definiții unice. De aceea TOLA’AT este un cuvânt care poartă în sine un mesaj divin!

„O CRUCE ȘI O SULIȚĂ ÎȚI ÎNDREAPTĂ OCHII SPRE LEGĂMÂNT”
„UN LEGĂMÂNT ESTE GARANTAT ÎNDREPTÂNDU-ȘI PRIVIREA SPRE CRUCE”
„SEMNUL CUIELOR ÎN PĂSTOR SUNT VĂZUTE CA O PECETE”

Eduard-Claudiu Moisă

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu