youtube

vineri, 3 iunie 2022

De ce suferă cei drepți? - de Nicolae.Geantă

Una dintre cele mai grele întrebări ale lumii. De ce au parte de necazuri oamenii cinstiți? De ce oamenilor buni li se întâmplă lucruri rele? De ce suferă cei ce stau în adevăr, în dreptate?

Unii spun că păcatul e cauza suferinței. Fals. Iov era neprihănit. Alții se scuză că Dumnezeu este drept în toate căile sale și în toate lucrările sale. (Iar de aici unii spun că nu are rost să fii bun, că oricum suferi!). Oare vrea Dumnezeu să fiu pedepsit și să sufăr? 

Alții zic: așa e crucea mea, karma mea, trebuie s-o duc! Se mai spune chiar că fără suferință nu ajungi în Rai! Sună a penitență! Atunci de ce a mai murit Hristos Isus?

Am mai auzit și afirmația că oamenii cinstiți suferă pentru că preferă să nu facă rău altora! În creștinism se poate. În afara lui... 

Până ieri argumentam că atunci când suferi crezi că Dumnezeu te îngroapă. Dar de fapt el te plantează! Și așa este: în suferință îți cresc ramuri cu flori! Dar ieri am aflat un alt mare adevăr într-un proverb chinezesc: „un copac strâmb trăiește o viață întreagă, dar unul drept ajunge în atelierul de tâmplărie!”

De ce suferă oamenii drepți? Pentru că Tâmplarul din Nazaret vrea să-i facă opere de artă! Lasă-L să te modeleze. Nici nu bănuiești ce valoare îți va da...

PS: Și cei ce sunt strâmbi în viață? Pot trăi mult. Dar... fără strălucire! Priviți copacii strâmbi: într-o zi vor cădea singuri!

 Nicolae.Geantă
#nickbags.ro

2 comentarii:

  1. Când eram adolescent ziceam "să stăm strâmb și să judecăm drept", mi se părea că spun o frază deosebit de filozofică, dar am învățat cu timpul că trebuie să stai dreept ca să poți judeca drept. Așa cum nu poți cere sfaturi de la un delicvent despre viața morală.

    RăspundețiȘtergere
  2. Va multumesc pentru îndemn.
    Sa rămânem așadar drepți și Domnul sa lucre in noi , după cum voiește El, nu noi.

    RăspundețiȘtergere