youtube

joi, 28 august 2014

Isteria ice bucket challenge

Săptămâna trecută am fost nominalizat - și eu, și Florin Ianovici și cine știe câte mii de creștini, să-mi torn în cap o găleată de apă cu gheață. Dar nu oricum ci să filmez apoi să postez pe youtube. Ca să vezi tâmpenie! Să mă vadă tot netul că ader la o isterie a unora ce vor să strângă bani pentru cercetarea sclerozei. Sau poate că prin filmulețe se cercetează boala... Pentru 10 dolari să te știe planeta ce uşuratic poţi fi. Știu că în jocul ăsta au intrat VIP-uri și anonimi. Care mai de care. Ce mă sperie este că au intrat și creștinii. Nu am avut timp să scriu despre isteria IceBucket dar a făcut-o un timișorean baptist: Florin Iosub. Așa că vă provoc să citiți materialul lui și să reflecați. Apoi să lăsați cei 10 $ strânși că v-ați bălăcit cu gălețile cu apă și să alergați la rugăciune. Sau la misiune. Nu uitați: suntem într-o lume bolnavă!


Rezum mai jos cele 10 idei ale pastorului:
1. Problema superficialitatii – e mai usor sa iti torni o galeata cu apa in cap si sa apari pe facebook decat sa donezi in anonimat, indiferent de cauza.
2. Problema stimularii sinelui – o noua forma de selfie
3. Problema arogantei la adresa secetei si lipsei de apa din orient si zonele desertice
4. Inconstienta cu privire la posibile efecte tragice
5. Depersonalizarea – psihoza maselor – efectul de turma
6. Manipularea mintii si atacul asupra ratiunii – vorbim aici despre atacul retelelor de socializare – prin functia de autoplay – asupra mintii si ratiunii.
7. Manipularea relatiilor – fie ca e vorba de prietenii stranse sau doar de simple cunostinte
8. Problema etica a demersurilor ALS Association – aceasta se ocupa cu studiul pe celule stem recoltate din celule embrionice – asta inseamna sa distrugi vieti pentru a cauta salvarea altor vieti.
9. Modelarea psihologica a generatiei de acum si a celei care vine in functie de numarul de „like” si „comment”…
10.Printre cele mai triste probleme este aceea ca se dezvaluie profund si serios lipsa de viziune a crestinismului – ne complacem in ideea ca suntem in declin, ca nu putem schimba lumea…dar daca am aplica regula simpla de la ice bucket challenge, ar putea fi din nou crestinismul viral?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu