youtube

miercuri, 28 februarie 2024

Întotdeauna cineva o duce mai greu decât tine - de Nicolae Geantă

Când am trecut prin mahalalele Kampalei și am văzut ce viață chinuită au adulții și copiii ugandezi - lipsuri, mizerie și foamete - am crezut că am ajuns în locul cel mai de jos al lumii! Și când am văzut un copil care își mătura camera (2/1.5 m) în care nu avea absolut nimic decât pământ pe jos (pe care dormea) am refuzat să cred că atât de săraci pot fii unii dintre semeni. Fie ei de altă culoare decât noi. Apoi am ajuns în Karamoja și am văzut oameni și copii care locuiesc în mici bordeie (manyatas) construite din bețe și lipite cu pământ roșiatic. Aici a mânca odată pe zi e un lux. Și m-am gândit că locul cel mai de jos am omenirii e în Uganda de Nord-Est. Până-ntr-o zi, când în lumea de karamajongi am văzut o femeie ce se târa în patru labe, condusă, mai bine zis trasă de bluză, de o alta. Avea probleme și cu picioarele și cu ochii. Să fii olog mai e cum mai e, dar să fii și olog și orb chiar... e capătul lumii.

Apoi mi-am adus aminte că am citit undeva că un bogat a privit pe fereastră și a văzut un sărac luând ceva din gunoi. Apoi a gândit: „Mulțumesc lui Dumnezeu că nu sunt sărac!” Săracul, și-a ridicat privirea și a văzut un nebun, în zdrențe, hoinărind pe stradă și a gândit: „Mulțumesc lui Dumnezeu că nu sunt nebun!” Nebunul a văzut o ambulanță trecând cu sirenele puse și a zis în sinea sa: „Mulțumesc lui Dumnezeu că nu sunt bolnav!" Între spital, un bolnav a văzut un cadavru cărat pe o targă, sub un cearșaf. Și bolnavul a spus în sinea sa: „Mulțumesc lui Dumnezeu că sunt în viață!”

M-am gândit că prea ades cu toții ne lamentăm de problemele zile. Uneori disperați chiar, comentăm că Dumnezeu nu ne răspunde la întrebări, la cerințe! Dar dacă am privi mai atenți la amănuntele din jur am constata ceva alarmant: întotdeauna este cineva care o duce mai greu decât noi! Dumnezeu ne răspunde prin ei...

A trebuit să ajung în inima Africii, să vizitez cei mai săraci oameni de pe planetă, să scriu câteva povești despre ei, pentru ca unii prieteni ai mei să îmi spună că s-au analizat și și-au dat seama că o duc destul de bine, că nu au dat slavă lui Dumnezeu pentru ceea ce au... Vorba lui Marian Volintiru: „Being happy does not mean having a lot!” (A fi fericit nu înseamnă să ai mult).

Întotdeauna o să găsești pe cineva care o duce mai rău decât tine! Mulțumește-i lui Dumnezeu pentru orice situați în care ești. Pavel zice „pentru toate lucrurile!” Numai morții nu pot mulțumi pentru nimic! Nu permite stărilor prin care treci să te declare „mort”!

Nicolae.Geantă

2 comentarii:

  1. Paradoxal există oameni care au satisfacția de a face în așa fel ca alții să fie din ce în ce mai săraci.

    RăspundețiȘtergere
  2. Adevarat... si atat de trist! Multumesc Domnului ca m-am nascut in Romania 🇷🇴!

    RăspundețiȘtergere