youtube

marți, 7 noiembrie 2023

Ultima frunză – de Elena Baciu-Mihailov


Toamna, îmbrăcată-n aur și cu părul său roșcat,
 A trecut pe lângă mine, m-a privit și a plecat.
Avea ochii plini de ploaie, și un zâmbet dulce-amar,
Iar la gât purta o salbă, cu pietre de chihlimbar.
Îi cădeau din geantă frunze,... una, două, sute, mii,
Roșii, galbene, pestrițe, frunze verzi și ruginii.
 
   Am privit-o cu mirare și-am strigat în urma sa,
   -„Vă cad frunzele din geantă!”... Însă ei nu îi păsa.
   "Ce nechibzuită-i toamna!" M-am gândit în sinea mea,
   "Își aruncă-n vânt averea, bucură-se, cine-o vrea!"
     „E bogată, își permite!”, am zis eu printre suspine,
   Fără să observ că toamna, era la un pas de mine.
 
   Dânsa m-a luat de mână și a pus o frunză-n ea.
   „Ține minte, frunza asta-i ultima din geanta mea”.
   Dup-o clipă de tăcere, Toamna a adăugat:
  -Nu-i bogat cel care are. Cel ce dă - este bogat.
   
Elena Baciu-Mihailov

Un comentariu: