youtube

vineri, 15 octombrie 2021

Lockdown pentru sănătoși – de Nicolae.Geantă

Ieri, domnul fost-premier Câțu plănuia de zor să implementeze green-pass-ul la magazine. Doar cine e vaccinat (gratuit) poate intra și ieși. Cu Covid sau fără (deja toți știm că vaccinații pot purta virusul fără probleme). Dar un sărac nevaccinat nu poate intra să-și cumpere alimente de 20-25 de lei fără un test (PCR) care costă de 10 ori mai mult! „Să plătească, dacă nu e ascultător!”, zic gurile rele. „Să stea acasă!” dacă e sănătos!

Zilele trecute, în plină Austrie, a trebuit să port o mască FPS2. Nu că nu am fi purtat, ori că m-am răzvrătit în piața mare, dar vaccinații se uitau ca la un demon la mine. Ei puteau purta orice tip de mască. Oare eram discriminat? Că eram sănătos. Oare mai contează în aceste zile ca toți să avem drepturi? Ani de zile omenirea a plătit un preț uriaș să înlăture discriminările de orice gen și azi s-a renunțat atât de ușor la drepturile câștigate. M-am simțit exact ca Ellie Wiesel când a fost forțat să poarte o stea galbenă pe piept. Ce a urmat pentru el știm, ce va urma pentru noi...

La întoarcere, la vama din Otopeni eu am trecut printr-un culoar special cu testul PCR în mână. El garanta 100 % că nu aveam nicio infecție. Eram sănătos. A trebuit să dau declarație, să completez formular. Dar pe culoarul de lângă mine cei vaccinați treceau ca ața prin brânză. Ei aveau bine merci verdele pașaport. Dar nu și garanția că nu duc boala cu ei. Prin ei. Dar ultima variantă nu mai conta.

Când m-am îmbolnăvit de mai multe ori în ultima vreme a trebuit să plătesc sume mari la spitale private. Căci cele de stat nu au bani să trateze alte boli decât coronaviruși. Chiar dacă tu sau eu plătim sute de euro lunar la CAS! Chiar așa domnu’ Iohannis, cum ar fi dacă toți nevaccinații (trei sferturi dintre români!), nu v-ar plăti asigurarea la sănătate? Sau dreptul lor e de mâna a doua?

De o vreme noaptea nu mai avem dreptul să ieșim pe stradă dacă nu suntem vaccinați. Dar cei ce au făcut mai multe doze de ser și care până la ora 20 stau lângă noi în aceeași birou, la aceeași masă, în același tramvai, pot ieși buluc ca la Untold. O injecție îi face mai egali ca ceilalți!

„Noua normalitate” (ca să-l citez pe domnu’ președinte Iohannis) prevede ca pe lângă cei imunizați cu vaccinuri pot circula liber și cei ce în ultimele 6 luni au fost bolnavi de covid. Cei de anul trecut nu au aceeași oportunitate. Cât despre cei sănătoși să stea departe. Să stea acasă. Așa că „Noua normalitate” se traduce „lockdown pentru sănătoși!” Unii doctori strigă în gura mare să intrăm cu toții iar în carantină. Dar cei care sunt la butoane spun că –s obligați să intre numai cei nevaccinați! Și așa am ajuns să ne întrebăm: „Oare să ne fie rușine că nu ne-am îmbolnăvit?” Căci azi sănătatea nu ne face liberi!

Am mai spus-o la început de an: „Pandemia ne-a unit, vaccinul ne dezbină”. Vaccinații spun că nevaccinații sunt un pericol pentru ei. Dar invers? E valabil? Hai să vedem. Întotdeauna facilitățile au fost oferite celor ce sunt fideli. (În cazul de față celor vaccinați). Ei se bucură de portițele deschise, fără a ține cont că procedând așa pot îngrădi drepturile celorlalți! Nu face niciodată ca zâmbetul tău să vină din lacrimile celorlalți!

Nicolae.Geantă

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu