youtube

sâmbătă, 19 noiembrie 2016

Cum am predicat ieri la 16,00 la Gaudeamus...

Gaudeamus, 18.11. 2016
Vineri 18 noiembrie 2016. Târgul de carte Gaudeamus. La "Romexpo" Bucureşti. 5 lei biletul de intrare. Un pavilion tixtit de edituri. Şi de lume. Protipendadă. Puhoi de oameni. Mii de oameni. Însetaţi de carte. Dar şi gură cască. Grupuri-grupuri în jurul autorilor. Domnul Andrei Pleşu e cap de afiş. Autografe. Interviuri. Şi oameni care pleacă fericiţi că au atins autorul preferat. Televiziuni, batalioane de reporteri şi fotografi aleargă de la stand la stand. Acolo unde-s lansări de carte. Pentru o astfel de lansare am ajuns şi eu.
cu  mama lui Vlad Schlezak

cu istoricul Nicolae Grosu
sala M. Sântimbreanu
La ora 16,00 la sala Mircea Sântimbreanu, editura Ecou Transilvan m-a invitat să prezint ultimul volum al prietenilor mei: Vladimir Pustan și Vlad Schlezak - CONSILIERE CREȘTINĂ MULTIDISCIPLINARĂ. 

O carte care abordează ceva unic în România. Consilierea profesională în echipă. Până acum consilierea o făceau doar medicii singuri. Sau pastori ori preoţii. Primii dădeau numai pastile. Fără Dumnezeu. Ceilalţi evitau totalmente medicamentaţia. Noul model doreşte să se lucreze mână-n mână. Nu există pastile fără Dumnezeu. Dar nici medicii nu sunt de la Satana...

La microfonul Radio România am vorbit oamenilor despre necesitatea Consilierii Creştine Interdisciplinare. Mai ales într-o Românie care cheltuie anul vreo 50 milioane de euro pe pastile pentru depresivi. Despre soluţiile pe care le oferă manual autorilor Pustan&Schlezak. Despre faptul că atunci când consilierea se va face în "clinicile bisericilor", cum îi place să spună termenului medicul Schlezak, spitalele nu vor mai avea paturi supraetajate. Nu vor mai fi înghesuite chiar şi-n toalete! Atunci Guvernul va cheltui mai puţini bani cu spitalizarea, cu medicamentele, cu personalul medical. Ba chiar şi poliţia va face mai puţine dosare. Atunci oamenii vor fi mult mai fericiţi. "De ce oare noi nu avem curaj să facem plăcintă de mere fără mere, dar credem că putem fi fericiţi fără Dumnezeu", am întrebat retoric spre încheiere.

La finalul prezentării Nicolae Grosu, un istoric renumit din România, m-a surprins cu aprecierile faţă de ceea ce am prezentat: "Ce profesie ai dom'ne? Vorbeşti foarte dinamic..." Un inginer hidrotehnist de la Porţile de Fier a declarat că "aşa mesaj nu a auzit niciodată". Un scriitor din Cluj a venit să caute soluţii pentru depresie sa. Şi amănuntele ar putea continua...

După câteva discuţii cu oamenii m-am învârtit ceva timp prin pavilionul cu milioane de cărţi. Ştiţi ce m-a uimit? Că pe aleea principală de la intrare dominau munţi de cărţi despre... succes! Cu soluţii la probleme de psihiatrie, cu soluţii pentru depresii, pentru menţinerea familiilor întregi, pentru educarea copiilor, pentru modul cum trebuie să zâmbim chiar... Asta caută românii disperaţi. Să scape de probleme, să aibă succes, să fie fericiţi. Dar... fără Dumnezeu!

Când am ieşit pe porţile "Romexpo" înţelesesem de ce e şi mai mult nevoie de cartea pastorului Pustan şi-a medicului Schlezak: oamenii sunt prea disperaţi! În drum spre casă am vorbit la Londra prin telefon cu Vlad Schlezak: "mă bucur că ai putut să evanghelizezi oamenii de la Gaudeamus", mi-a spus medicul cu care fac echipă de consiliere. După discuţie am lăcrimat. Apoi i-am mulţumit lui Dumnezeu care nu mă trimisese la Gaudeamus să fac prezentarea unei cărţi, ci să fac evanghelizare! La târgul de carte de la Romexpo nu făcusem asta niciodată! Seara mi-a scris şi "patriarhul" Pustan: "Bravo... Acolo ar trebui să fim". Exact, să predicăm la Gaudeamus. Abia aştept până la anul!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu