youtube

vineri, 11 august 2017

Tu ce mesaje trimiți pe whatsapp? - Nicolae.Geantă

De mai multă vreme sunt asaltat (zilnic) pe whatsapp, de diferiți creștini, cu mesaje. Unele circulă de la unii la alții, deci le primesc identic de mai multe ori. Adică același mesaj de la mai mulți. Alții îmi trimit a doua zi înapoi chiar citatele scrise de mine! (Asta denotă ce atenți sunt). Unele mesaje sunt versete biblice. Altele sunt citate celebre. Unele mesaje sunt proorocii, altele linkuri, flori, cățeluși ori  vreo melodie, ori pur și simplu ceva ce l-a impresionat pe subiect. În mare parte sunt frumoase. Dar multe sunt banalități! Însă cel mai mult mă sâcâie faptul că dimineața primesc virtual cești de cafea și salutări de genul "să ai o zi buna", "o zi binecuvântată", "săptămână plină cu Domnul", "sabat binecuvântat"... Și exemplele ar curge râu. Sau primesc cești de cafea cu versete biblice!

"La ce îmi trimit mesaje cu cești de cafea și versete, și nu fac măcar wallpaper-uri pe fundal cu Biblia?", am răbufnit într-o dimineață când vreo patru frățiori mi-au trimis cești de ness cu versete!  "Și culmea, eu nici măcar nu beau cafea!". "Ei tată, mc Cafe e cel mai simplu de găsit, îmi spune Sefora. Și cine mai face lucruri perfecte când lumea acceptă și altfel?". "E un mesaj subliminal. Îți bagă în subconștient ideea că versetul se asociază cu un peisaj frumos, o floare, o ceașcă de cafea, îmi spune doctorul Vlad Schlezak. Apoi cu timpul bei cafea având asociația stării de bine". Nu comentez...

De ce trimitem pe whatsapp cești de cafea cu versete biblice? Eu nu cred că vreun creștin face intenționat asta. Ci o face din nepăsare! Adică nici nu e atent ce trimite! 


Problema ce vreau s-o atenționez aici nu este numai ceașca de cafea alături de versete. Ci neatenția cu care dăm drumul mai departe noianului de informații asupra cărora nici nu medităm. Dar și ora nepotrivită. (Unii mai trimit versete pe la 5 dimineața, alții după abia după miezul nopții! Ori poate eu trebuie să nu mă odihnesc!). 

Nu cred că are rost să menționez câte inutilități transferăm zilnic în socializarea virtuală. Care nu aduc niciun beneficiu. Tumultul de mesaje îmi/ne mănâncă din timp. De aceea destul de frecvent le șterg(em) înainte să fie citite! Fiți sinceri: toate mesajele primite vă sunt folositoare?

Înainte de a da share, forward, mai departe, ar trebui să rumegam bine: informația asta aduce beneficii? Sau deranjează? 

Apropos, tu când trimiți mesaje pe whatsapp încurajezi sau plictisești?

Nicolae.Geantă 
Chicago, Norridge

Un comentariu:

  1. As vrea sa cred ca nu plictisesc pe nimeni.
    Iar cu privire la ceşti si versete...eu nu prea sunt dus la biserica...trec direct la subiect :)

    RăspundețiȘtergere