youtube

duminică, 28 august 2016

Tu faci cât poți? - de Nicolae Geantâ

Presedintele Harry Truman, a vizitat odată orasul Tombstone, din Arizona, localitate unde se găsesc mormintele unor mari personalitati ale USA, care au inscriptionate pe pietrele lor funerare epitafuri memorabile. Truman s-a întors marcat de vizită, dar n-a vorbit despre niciunul dintre eroii legendari. Niciunul dintre mesajele de pe mormintele lor nu l-a impresionat, ba dimpotrivă a amintit un epitaf de pe piatra funerara a unui necunoscut : „Aici odihneste Jack Williams - omul ce a facut ce a putut". Epitaful arată masura dedicarii acestui om, care n-a ezitat sa faca tot ceea ce i-a stat în putință.

O biserică avea, pe chestionarul său de dedicare anuală, o întrebare ce pare ciudată: "Pentru cîte duminici va angajati sa fiti prezenti în noul an la scoala dumicala si serviciul divin." Iar ca raspuns chestionatul avea trei itemi: 50 de duminici, 40, sau 30. 
Cineva a dat un raspuns neasteptat : „În noul an voi veni la biserica, oridecăteori voi reuși"! Tradus: eu nu mă angajez la nimic! Vin la biserică după propriul meu chef!

Viața cotidiană creștină se zbate între cele două tipare de mai sus: "voi face tot ce îmi stă în putință" sau "voi face când vor mușchii mei". Hristos ne-a chemat să facem toate lucrurile ca El. Cu pasiune, cu rãvnă, cu dragoste. Duse până la capăt. Numai aceia ce vor face tot "ce atârnă de ei" vor auzi într-o zi: "intră în bucuria Stăpânului tău!".

Tu faci cât poți?
Ipotești, 
28 august 2016

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu