youtube

vineri, 26 februarie 2016

N-ai voie să lipsești de moștenire pe nimeni!

Sabin împarte Biblii, tractate și CD-uri "îmi pasă de tine" printre tiriști. În diaspora. El și încă vreo câțiva tineri. Misiunea asta o fac de ceva vreme. Pe banii lor. Pe timpul lor. Pe riscul lor...

Azi m-a sunat să-mi spună că printre tiriștii cărora le-a oferit o Biblie a dat de un român. Tipul nu prea mai vrea să audă de  creștini! "Când eram mic am mers la biserică, a mărturisit șoferul. Ai mei erau pocăiți. La 18-19 ani anturajul m-a depărtat de Hristos. Am întors spatele si familiei, și bisericii. Am făcut toate relele din lume. Băutura era refugiul meu. După vreo 10 ani am spus într-o duminică soției mele: "Azi pun punct. Mă duc la biserică să mă pocăiesc!" Am ajuns. Ea a rămas acasă. În biserică, la cântare am luat acordeonul. De ani de zile nu mai cântasem pentru Domnul! Mi-au dat lacrimile! Dar..., nu s-a terminat bine cântarea, că un "șef" a venit la mine și mi-a zis: "tu nu ai voie să cânți în biserică!" Am lăsat acordeonul sub bancă, m-am sculat și-am plecat direct la cârciumă. Când am ajuns acasă mort de beat soția a fost șocată. "Ai spus căte duci la biserică?". "Da, dar... nu m-au primit!". "Ce facem cu oamenii ăștia frate Nicu?", a fost uluirea lui Sabin.

Tiristul nu e singurul oprit de la sfințenie chiar de către sfinți. Crezând că face bine, Biserica, de secole bune taie apetitul de reabilitare al păcătoșilor. Nu știu cum înțeleg unii sacerdoțiul ioanian: Celor ce le veți ierta păcatele vor fi iertate, dar celor ce le veți ținea, vor fi ținute (Ioan 20:23). Nu știu dacă au înțeles că Biserica nu iartă păcate, ci doar Hristos! Dar sunt sigur că n-au înțeles că iertarea păcatelor cuiva duce la pocăința acelui greșit. Neiertându-l noi, ca Biserică, păcătosul nu mai are șansa întâlnirii cu Domnul. Deci, nu e iertat nici de Tatăl!

În biserică nimeni nu poate opri reabilitarea cuiva! Nimeni nu poate da afară pe nimeni! Nimeni nu e "primul între egali". "Tată, nu cred că în biserică se poate deposeda de moștenire nimeni, îmi zice fiica mea cea mică. În biserică toți suntem moștenitorii lui Hristos, și moștenirea noastră e Cerul!" Ce simplu a găsit soluția o asolescentă! ...

Mi-am adus aminte dea "atâția exilați". Marginalizați fără motive. Lăsați să devină insule în biserică. Opriți să slujească. (Am trecut ani buni pe acolo!). (Chiar Elvis Presley a fost dat afară de baptisti deoarece a vrut să cânte cu chitara în biserică!). Mi-am adus aminte și de vorba fratelui Țon: "biserica e singura armată ce își ucide răniți!" Ce duh o mână?

Nu marginalizați pe nimeni fraților! Nu închideți poarta Cerului în nas celui ce-a călcat odată în străchini. De unde știți că el nu s-a pocăit de păcat? Și-apoi, pe cine a alungat Hristos vreodată? Și cum am vrea ca cel căzut să se ridice?

Fiți buni! Bunătatea are ochi pentru oricine. Ajutați păcătoșii să îmbrace haine sfinte! Nu veți fi mai fericiți moștenind Cerul fără ei... Nici Dumnezeu n-a vrut asta...

Nicolae.Geantă 🍒

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu