youtube

joi, 9 aprilie 2015

Salutul Crucii


Sunt indignat (şi nu numai eu) zilele acestea, nu doar că mall-urile sunt pline cu iepuri de Paşte, că la şcoală învăţătoarele pun copiii să deseneze iepuri şi să coloreze ouă, că toate felicitările pascale reproduc urecheați, dar şi de faptul că în oraşele României ortodoxe au apărut să ne salute iepuri uriaşi în loc de Crucea lui Hristos!

Cum adică de Paşti să mă salute un iepure? Cum poate să mă felicite şi să îmi ureze succes? Să mă facă mai bun şi să-mi şteargă păcate. Să mă vindece de boli şi să-mi păzescă copiii. Să ferească ţara de molimi, de catastrofe? Să îndrume conducătorii ei? Ce gogoașă ieftină! Ce minciună sfruntată! Și Crucea, Adevărul… să fie abandonată! Uitată.


Crucea e locul de întâlnire dintre timp şi veşnicie, unde Dumnezeu se întâlneşte cu omul, unde Creatorul este jertfit în locul creaţiei. “Tragedia ei îi cheamă pe toţi care trec prin suferinţă, absurditatea ei îi atrage pe toţi cei cinici, speranţa ei îi ademeneşte pe toţi cei aflaţi în căutare, steagul biruinţei sale flutură peste omenire de două mii de ani”, spunea Max Lucado.

Crucea este simbolul universal al iubirii creștinismului. O alegere ciudată, nu crezi? Un element de tortură devenit suport al speranței! Iepurele e un simbol al înlăturării crucii. Un creștinism siliconat! 

Salutul crucii e-n fiecare zi. Ea stă cu brațele întinse spre Est și Vest. Deschise spre infinit. Ca un ofițer în onor! Crucea salută toți oamenii. Îi polarizează. În adună la subțiori. E scară lungită între pâmânt şi Cer. Un capăt e sprijinit teluric, altul rezemat pe spațiile celestre. Crucea e singurul liant, singura comunicare între pâmânt și cer. Le face una...

Crucea este intersecția lumii. E locul din care Dumnezeu își salută fiii, fiicele, unde a iertat copiii Săi fără a-Și coborî standardele. Acolo L-a tratat pe Fiul Lui ca pe-un păcătos, așa încât Hristos să poată să ne facă să fim acceptați de Tatăl din ceruri!

Crucea salută și sfinții, și păcătoșii! Alături de ea au rezistat martirii. Cu ea Dumnezeu a schimbat lumea. Sub ea nu vom fi singuri niciodată. Şi nici învinşi!

Mai poţi sta nepăsător, cu iepure de Paşte şi fără Cruce?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu