youtube

vineri, 7 februarie 2014

Jurnal de Spania - de Nicolae Geantă

Vineri 31 ianuarie, ora 21. Am aterizat la Madrid, Barajas. De la zăpezi uriașe ale României m-am trezit în toamna prelungită mediteraneeană. Peste 15 grade diferență. În 40 de minute am ajuns la Getafe. Primarul de aici a pus lacăt pe biserica penticostalilor români. se strâng la baptiștii spanioli. Frații mă așteptau la seară prelungită de rugăciune.  Am predicat la miezul nopții despre "Viața fără altare". Deși era foarte târziu, n-a căzut nici un Eutih de la fereastră. Am mai făcut altă oră apoi spre Torrejon de Ardoz. M-am culcat la ora 2,00. Pentru prima dată în viață m-am trezit în gerul de ianuarie și am adormit în... calmul de noiembrie.

Sâmbătă 1 februarie. Am călătorit peste 150 km prin meseta Spaniei. Terenuri cu terra rossa, stânci și viță de vie. Pădurile mele dragi lipsesc. Dacă le-ar avea spaniolii... La 17,00 am ajuns la biserica din Campo de Criptana, satul lui don Quijote, pentru seară de tineret. Am predicat tinerilor despre "Slăbiciunile oamenilor puternici". Veniseră din multe localități. La final "Lupta cu inerția" s-a topit în câteva minute. Să fi avut sute de cărți. 

Duminică 2 februarie. Dimineața am predicat familiilor din Tomelloso despre "De ce eșuează familia?". Lacrimi, legăminte noi, soți fericiți. Tomelloso e un sat unde locuiesc vreo 5000 de români. Au fost vreo 10000 înainte de criză. E mama vinurilor în Spania. Paradoxal, lângă biserica românilor e cea mai mare fabrică de vin din... Europa! Seara am ajuns la Quintanar. Un sat al cărui primar e soț de româncă. Prin urmare biserica noastră e ajutată. Am predicat despre "Piedicile lui Faraon". Seara m-am întors la Criptana. La 1,00 noaptea vizitam morile lui don Quijote...

Luni 3 februarie. Dimineața a nins puțin. Câteva sute de fulgi. Copiii din diaspora nu s-au dat niciodată cu sania. Lor le e dor de zăpadă. Cei din țară o blesteamă! Seara am predicat la Herencia despre "Nu ne vindem moștenirea".

Marți 4 februarie. La prânz am plecat spre Madrid. Mare oraș. și extrem de aglomerat și pestriț. Am pânzit la Islazul. Islaz în mall. Seara am predicat la Arganda del Rey. Prima biserică de penticostali din Spania (ca vechime). Apoi am plecat din nou la Torrejon. Ne-am culcat iar pe la 2,00...

Miercuri 5 februarie. Am vizitat Madridul. Căldură. 14 grade. Și eu în... bocanci. Am dat mâna cu Bill Gates și Barack Obama. M-am fotografiat cu Putin și Madonna. E drept, la muzeul de ceară. Seara am predicat la Alcala de Henares despre "Rahav, de la periferie în vârf". M- am culcat iarăși la ora 2,00. Dvs știți, spaniolii sunt păsări de noapte. La miezul nopții bântuie orașele. Dar la 6 dimineața să dai cu tunul și nu iese nimeni pe străzi. 

Joi 6 februarie. Am plecat spre Olias del Rey. Am predicat despre "Ucenici fără cruce". Au venit frați de la sute de km. Dumnezeu e pâinea de care nu ne săturăm. Am povestit cu Cristi până la 1,00. Nu ne văzusem de ceva ani de zile...

Vineri 7 februarie. Plec din Villaluenga de la Sagra spre avion. Spre zăpada din România. Duminică trebuie să ajung la evanghelizare la Dragodana...

Mulțumesc Sabin din Criptana pentru tot ce mi-ai organizat în Spania. Ești un cireșar veritabil. Și un monitorizator foarte atent! Hristos să-ți ocrotească familia! Mulțumesc Vivi din Torrejon pentru cazare. Gătești ca un bucătar francez. Deși ești organist. Mulțumesc Lore și Florin din Tomelloso. Sunteți o familie minunată. Mulțumesc Adela din Herencia. Ești o soră super de treabă. Mulțumesc Manu și Dorel din Quintanar. Sunteți aripile mele lipsă. Mulțumesc Florin și Miriam din Torres. Cu gazde ca voi îngerii nu vor regreta că stau pe pământ! Mulțumesc Cristi și Dana din Villaluenga. Satului nostru îi e dor de voi. Le lipsiți.

Dumnezeu să vă răsplătească tuturor. Nouă nu ne rămâne decât să-i aducem slavă!

Nicolae.Geantă

4 comentarii:

  1. "Ce frumoase sunt pe munţi picioarele celui ce aduce veşti bune, care vesteşte pacea, picioarele celui ce aduce veşti bune, care vesteşte mântuirea, picioarele celui ce zice Sionului: „Dumnezeul tău împărăţeşte!” "...si ce frumos a-ti incheiat cu multumiri! Bravo frate Nicu!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dumnezeu sa îi rasplateasca. Pot sa spun ca imparateasa din Seba: nici pe jumatate nu mi s-a spus...

      Ștergere
  2. Multumim Duhului Sfant pentru ungerea si calauzirea de care v-a facut parte, va multumim dumneavoastra pentru ca v-ati pus la dispozitia Tatalui pentru noi si multumim familiei dumneavoastra pentru ca v-a înteles si v-a îngaduit aceasta calatorie. Domnul rasplateste orice efort depus în numele Lui.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Suntem o echipă. Nu jucăm bine decât împreună.
      Mulțumesc Domnului pentru voi, și pentru oportunitatea de-a fi cu El în arie la slujbâ.

      Ștergere