youtube

joi, 26 septembrie 2013

Biblia și circulația rutieră - Nicolae Geantă


Un tip de-a doișpea, cam plictisit că facem oră de la 8,00, a început să-mi zâmbească acru în momentul în care le-am recomandat tinerilor să citească Scriptura. "Dar de ce ar trebui să citesc Biblia?", a întrebat ironic flăcăul. "Să zicem că sunt din Cârlibaba. În viața de sat nu am văzut decât brazi, drujbe, oi, cai și fânețuri. Am ajuns în București la muncă. Firma ce m-a angajat îmi dă o mașină, și-o hartă a orașului cu punctele mele de lucru. N-am șofat niciodată, nu cunosc semnele de circulație, nu am citit legislația. Nu-i așa că mă voi descurca de minune?". "Nu, veți face sigur accident", a fost sfatul clasei. 

Le-am spus elevilor că tocmai de aceea oamenii au "accidente" în viață: nu citesc Biblia! Cum adică mă descurc de minune când nu știu la ce să pun frână, unde să mă opresc, ce să ocolesc? Cum pot să mă feresc de beție, de înjurătură, de lucruri josnice, de mândrie, de eșec, de păcate, dacă nu citesc Scriptura? Cum pot iubi fără să-L cunosc pe Dumnezeu? De unde învăț morala, bunul simț, aprecierea semenilor, jertfirea pentru ei?

Scriptura e legislația rutieră a vieții. Fără ea nu pot ține drept drumul. O iau pe arătură. Fără Biblie merg înainte pe contrasens, trăiesc pe interzis.
Ea e GPS-ul care îmi strigă la fiecare abatere: "întoarceți-vă, întoarceți-vă!".

Nu numai tinerii liceeni au nevoie de Biblie pentru a evita accidentele vieții. Ci și Biserica. Atunci frații noștrii vor ieși pe străzi, vor dirija, îndruma. Vor ei însuși indicatoare! 
Nicolae Geantă
(va urma)

Un comentariu:

  1. Biserica are nevoie! Cat de adevarat! Ascultam pe fratele Cornel Cuibus aici: http://www.youtube.com/watch?v=D_jTIxAixG0 si ce a spus de tinerii care dupa un an de casincie s-au despartit. Fara BIBLIE n-ai cum sa reusesti. Eul si satana te castiga. Trist de tot. Cea mai frumoasa, valoroasa, draga si lucratoare Carte din Univers si noi sa avem privilegiul s-o putem tine in mana gratuit si fara sa ne taie cineva mana din cauza asta - in libertate - si ....cat de des o citim? Domnul sa ne ajute s-O pretuim dupa Valoarea care o are! Nemasurata! Amin.

    RăspundețiȘtergere