youtube

luni, 18 februarie 2013

Despre Facebook - de Nicolae Geantă

Azi, Suceava Evanghelică a postat pe Youtube predica mea despre Facebook.
Click http://suceavaevanghelica.wordpress.com/2013/02/18/nicu-geanta-facebook-vs-facebible-video/

Totodată, David Regus face timitere şi la un interesant articol despre acest diavol online scris de Marius Fersigan
http://marius-fersigan.blogspot.ro/2013/02/fara-facebook.html#!/2013/02/fara-facebook.html

Am intrat sâmbătă pe facebook și pe lângă albastru a fost și mult roșu. Mi s-au oferit „prietenii”, am primit mesaje și peste 100 de notificații (dacă nu aș fi blocat jocurile la notificări aș fi avut probabil peste 1000).

Sâmbătă s-a împlinit o lună fără să fi pus piciorul pe cealaltă planetă albastră. Am intrat să-mi schimb cover-ul și oamenii să știe că inutil îmi trimit mesaje, inutil mă invită la cutare și cutare evenimente și că este de fapt posibilă este doar „acțiunea”, interacțiunea nefiind cu putință fără să fiu prezent și eu. Cover-ul conține însă o adresă de email, așa că nu am fugit de cei care potențial ar dori să mă contacteze. Am fugit doar de felul în care nu-mi aducea niciun fel de folos platforma facebook.

Voi mai intra pe 1 ianuarie 2014 (bine-nțeles dacă vom exista atât eu cât și facebook în forma actuală).

Între timp luna care a trecut a adus liniște cu trenurile de marfă. Habar n-am ce păsărici le ies pe gură domnului Ponta, Băsescu și restului politicienilor și mai ales găsesc productiv acest început de neinformare
cu privire la evenimentele politice. Să fiu informat nu m-ar ajuta la nimic altceva decât să „mă simt informat”. Nu aș putea folosi la nimic informația cutare. Pe de altă parte mi-ar face mult rău. Nu poți sta zi de zi față în față cu prostia fără să te afecteze în oarecare fel. Unii spun că de fapt se vaccinează astfel împotriva ei. Dar ce fel de vaccin este acela care presupune administrare continuă? Vaccinarea înseamnă dobândirea unei imunități care să acționeze în situațiile când te vei confrunta din nou cu agentul infectant. Nu ne vaccinăm împotriva unui virus făcându-l parte integrantă și zilnică a propriei vieți. Ne vaccinăm și apoi îl ignorăm având libertatea să ne ocupăm timpul cu lucruri mai importante.

Mi-am recunoscut și o slăbiciune din moment ce am simțit nevoia să apelez la trucuri care să mă facă dintr-o dată conștient că iau de fapt o decizie. Am făcut cunoștință cu Block Site (click AICI pentru varianta Chrome și click AICI pentru varianta Firefox). Facebook este blocat de Block Site. Poți oricând să renunți la acel block, dar trebuie să iei o decizie cu mult mai conștientă. De exemplu dacă ajung pe un alt site în afară de facebook care are vreo trimitere spre facebook aș putea ajunge accidental pe facebook sau aș putea să mă gândesc că „intru doar pentru acest scop”. Aș fi la o distanță de un click. Pe când cu Block Site trebuie să iau numaidecât explicit decizia. Trebuie să-mi propun să deblochez facebook și apoi trebuie să intru la opțiuni și să-l deblochez. Tot acest proces mă poate face să conștientizez în timp util că am decis să nu mai folosesc defel facebook. De multe ori distanța între o decizie proastă și absența ei constă în câteva secunde suplimentare de gândire. Block Site îl folosesc tocmai pentru a-mi oferi aceste secunde cu privire la facebok.

În sfârșit, cam toate dezavantajele și beneficiile pe care le-am menționat în articolul precedent și-au făcut simțită prezența. Am rămas după această lună cu o senzația că deciziile pe care le iau sunt mult mai conștiente (cred că sunteți de acord că faptul de a trezi pe cine știe ce site după ce ai dat click fără să fi „stat” măcar o secundă înainte de a da click nu oferă o senzație de decizie conștientă serioasă, e mai mult senzație de „m-a luat valul”).

2 comentarii:

  1. mi-am facut timp sa ascult aceasta postare pe care o numiti predica... imi pare rau ca am o reactie negativa la ceva ce vrea sa fie o predica constructiva... la inceputul mesajului ati remarcat ca ati absolvit scoala de predicare ciresarii si m-am gandit ca de acolo ati fost rau invatat dar mi se pare ca greseala va apartine. greseala pe care o vad eu in aceasta expunere de date care nu stiu cat sunt de adevarate e ca ati prezentat dece nu e bun facebook dar nu ati scos in evidenta nimic mai bun decat doar precizand o singura data ca Isus poate curati pe cand noi trebuie sa-L predicam doar pe Isus si pe El rastignit... cred ca o mare greseala este sa predici de pe o tableta si nu din biblie. cred ca o alta mare greseala este ca ati precizat ce va zis fr. Pustan "un predicator bun predica si din mersul trenurilor" pt mine aceasta afirmatie denota o lipsa majora de smerenie declarand ca puteti predica foarte bine de pe o tableta. nu trimit acest mesaj din dorinta de a darama sau distruge. am ascultat cu interes gandinduma ca voi auzi niste solutii practice foarte utile si biblice pt tineri in lupta cu diavolul. in lupta cu diavolul eu stiu de la TATAL MEU ca doar in numele lui ISUS puteam biruii si oricat am vrea noi nu vom putea niciodata sa rodim ceva bun din firea noastra ci Duhul Sfant e Cel care rodeste in noi fapte ale neprihanirii! in aceasta expunere eu personal am inteles ca noi trebuie sa ne luptam cu facebook ca e rau dar oare il putem biruii de unul singur??? cu siguranta nu, doar cu Domnul biruim dar cum sa il avem pe Domnul de partea noastra cine ne spune daca nu o fac predicatorii??? as fi tare bucuros sa ma intelegeti si acolo unde aveti activitatea si pretutindeni unde predicati sa predicati doar pe Isus si pe El rastignit pt pacatele omenirii! lumea are nevoie de salvarea acordata de EL nu de date stiintifice astea nu mantuie si de am vrea sa ne eliberam singuri din vreo legatura a diavolului nu vom reusi niciodata! imi cer iertare pt eventualele greselile de scris ca ma vazut ca puneti mare accent pe asta! Domanul sa ne binecuvinteze pe toti sa ajungem in raiul SAU!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E chiar culmea sa ma acuzati ca nu am predicat pe Isus, ca am utilizat tableta etc. Ce ati fi dorit sa predic despre Idolatria Facebook, din Iosua, despre Goliat ori caii din Apocalipsa?
      Stiu, nu sunt perfect, nu am cuprins toate lucrurile, asa ca va ramane dvs celor care criticati sa predicati ceea ce ne-a scapat noua celor ce incercam sa facem ceva. Si s-o faceti mult mai bine!
      Comentariul e opinia dvs. Nu m- a deranjat cu nimic, dar la asa comment asa reply.
      Va doresc mult har. Slava e a lui Hristos. A Lui sa ramana! Amin!

      Ștergere